Nu ska vi applådera motståndarna när de gör mål tycker Patrick Sjödin och börjar yra om det slitna ordet mångfald. Jag kan säga dig Patrick Sjödin att jag kommer fortsätta applådera när motståndarna missar. Varför samlas alla töntar på ortstidningarna vi har? Jag går till jämtkraft arena för att heja fram Öfk och inget annat. Hör vi en ensam applåd när motståndarna gör mål så är det Patrick Sjödin, så enfaldigt !
Svar
av:
Pman
13 Maj 2016 - 13:57
Inget töntig alls i de synpunkter Patrick Sjödin framför är . Han avslutar sin krönika med: Citat
"Här finns ju inte en gammal supporterkultur som måste formas om. Den går i stället att skapas från grunden. Så låt även ÖFK-supportrarna vara lite "eljest" och bli känd som Sveriges mest schyssta fans. Som till och med kan applådera motståndarnas mål."
Här finns kärnan i det vi borde sträva åt. Visst, vi behöver inte applådera varenda gång när motståndarna gör mål. Men någon gång när de gör något spektakulärt, något som besserwissrarna på radio och tv kallar "fotbollsgodis" - Ja, varför inte då?
Det är ju egentligen det vi som älskar fotboll går dit för att se, men naturligtvis i första hand och helst när vårt eget lag står för sådana bedrifter. Och ofta gör dom ju det. Nu är det "bara" fler mål som fattas.
De som ligger till grund i vad ÖP-reportern menar är att skapa en schysst supporterkultur vilket naturligtvis skulle passa bra ihop med vad ÖFK vill stå för som förening. Vi behöver inga burop, inga bengaler och inga knallskott eller annat hälsofarligt trams för att visa vår uppskattning för vad artisterna på plan åstadkommer!
Dessutom tycker jag att ÖP/LT egentligen gör väldigt mycket för att öka ÖFK's popularitet och drar intresse och därmed extra publik genom deras ofta engagerade reportage om och kring ÖFK, videofilmer och live-referat etc. Att kalla dom för "töntar" visar att man inte fattar annat än primitiva känslor.
I övrigt så är väl dessa tidningars insatser på idrottsområdet nästan det enda skälet varför man i nuförtiden överhuvudtaget går in och läser på deras webbplatser som mer och mer liknar annonspelare istället för spridare av kritisk samhällsinformation och nu till och med börjar förvilla oss med betalda artiklar i syfte att framhäva något företag för att få oss att köpa deras varor.