WECALL SPORTS VÄXLAR UPP SITT PARTNERSKAP – BLIR OFFICIELL FÖRSÄLJNINGSPARTNER TILL ÖFK
Efter att ha ökat omsättningen för 1996-klubben fem år i rad blir de nu en officiell försäljningspartner till föreningen. Wecall Sports har de tio senaste säsongerna varit föreningens leverantör av tjänster och försäljning mot ÖFK och då främst gällande 1996 klubben. Klubben där mindre men ack så viktiga partnerskap förmedlas och förädlas genom aktiveringar och biljettpotter, skriver ÖFK:s hemsida
Wecall Sports som har varit en viktig partner genom sitt engagemang till klubben väljer nu att växla upp sitt partnerskap och kliver in som officiell försäljningspartner och blir därmed också en strategisk partner för föreningens totala försäljning och även med klubbens hållbarhetsarbete.
– Vi är glada och mycket stolta över det samarbete vi byggt upp under flera år med Wecall Sports. Det här är en gemensam signal att vi är bra för varandra. Wecall Sports har stadigt successivt ökat sin försäljning till föreningen och på så sätt visat att man klarar av att sälja, värdera och paketera affärslösningar på dessa nivåer som gör att vi vill växa med varandra, säger Peja Lindholm, VD ÖFK.
– Det känns helt naturligt att växa i partnerskapet med ÖFK. Vi har i flera år hittat rätt i vårt arbetssätt och nu spelar tiden oss också rätt att öka våra investeringar i föreningen. Vi ser att ÖFK:s värden för företag i sig är unika, dels genom varumärket ÖFK, dels genom det mycket uppskattade hållbarhetsarbete man gör, säger Lars Näslund, försäljningschef på Wecall.
Här har vi en unik möjlighet att stärka värden för varandra, säger Wecalls VD och grundare Niklas Thorén. Genom partnerskapet är också Wecall tydliga med att deras egen hållbarhetsresa intensifieras. Sättet att se, leva och sälja associationsvärden för idrottsföreningar inom hållbarhet är framtiden och här är kunskapstillförseln genom partnerskapet en stor del.
– Det känns så klart fantastiskt att Wecall Sports växer i sitt partnerskap. Vi vet sedan flera år av nära relationer att man är erkänt skickliga på att skapa relationer och affärer genom 1996-klubben. Där har man gjort en imponerade resa och slagit omsättningsrekord varje år. Det har lett till att hela det affärsområdet växt till något större än bara traditionella paket. Med det här partnerskapet växlar vi också upp den strategiska satsningen även på att utveckla föreningens hållbarhetsförsäljning och business-to-business del. Naturligt blir vi närmare varandra i dynamiska paketeringar för företag som vill växa inom hållbarhetsområden. Det här är helt i tiden och en framgång för båda parter, säger Peja Lindholm.
-------------------
Från Wecall Sports hemsida:
Wecall Sports arbetar åt elitidrottsföreningar och idrottsförbund i Sverige. De rekryterar sponsorer och säljer sponsorpaket åt klubbarna och ökar på så vis deras intäkter medan klubbarna kan fokusera på sporten.
Wecall Sports är marknadsledande i Sverige när det gäller mängdförsäljning av sponsorpaket och rekrytering av partners till idrottsföreningar och förbund. De sköter hela processen från första samtalet med en potentiell sponsorpartner till att leverera sponsorpaketet. Ett sponsorpaket kan exempelvis bestå av biljetter till föreningens matcher och marknadsföring i hallen. Wecall Sports levererar en helhetslösning där de exempelvis sköter biljetthantering, trycker upp tröjor och fakturerar slutkund. |