|
|
|
|
|
|
|
Tabell Min fotboll 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
av Staffan Mattsson
 Publicerad 17 Jun 2023 - 15:40
IFK:s bästa match för säsongen men fru Fortuna stod helt på motståndarnas sida.
|
IFK: 1. Adam Åsenlund ? 13. Robin Wikberg, 14. Peter Tegnhed, 18. Tobias Sundström, 21. Erik Gustavsson ? 15. Sixten Sköldqvist, 5. Hamed Mumand (25. Chidi Omeje 58), 12. Frank Ahrin, 11. Sami Talsi (10. Axel Bodén 58) - 20. Jakob Norrman (9. Glayne Wago 81), 7. Per Olofsson Ersättare: 49. Edvin Olsson, 2. Malte Fredin, 3. Rasmus Essebrink, 17. Kevin Henryson
Mål: 0-1 Hampus Johansson (7), 0-2 självmål (26), 0-3 Alex Åman (65, straff),1-3 Sixten Sköldqvist (73), 2-3 Chidi Omeje (90+4)
Domare: Mattias Eriksson Publik: 153
En märklig match där IFK Östersund ägde bollen i stort sett hela första halvlek men där lädret i Skellefteås straffområde tyvärr studsade fel och bort från målet. I stället lyckades serieledarna från Västerbotten med ett par kontringar, fick in ett ledningsmål och via mycket tur också en dubblering av målskörden genom ett självmål där en rensning studsade över en chanslös Adam Åsenlund.
Ingen större skillnad i den andra halvan av matchen där IFK fortsatte trilla boll på motståndarnas planhalva men där centimetrarna helt klart var på bortalagets sida. 0-3 var inte så mycket att snacka om, klar straff på ytterligare en kontring och sedan, ÄNTLIGEN, i 73:e minuten krigade Sixten Sköldqvist in reduceringen till 1-3.
Gwayne Wago borde i ett fritt läge framför mål ha nyttjat Axel Bodéns kalasinlägg men bollen smet utanför. När Chidi Omeje sedan målade på tilläggstid och domaren var riktigt generös med ytterligare ett par minuter var det stressigt i Skellefteås bakre led och IFK krigade bra men nådde tyvärr inte ikapp utan fick se sej slagna.
Spelmässigt tycker jag inte alls Skellefteå förtjänade segern och hade IFK lyckats kvittera anser jag att bortalaget borde varit ytterst nöjda med en poäng. Det här var rödvitts bästa match för säsongen och det känns lite surt att konstatera att det inte blev en enda poäng.
|
| |
|
|
|
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
| |
|
|
| |
|
| |
av Per Lagerbäck | Igår - 23:30 |
|
| |
Första knappa 40 minuterna var årets sämsta, mot ett inte alltför starkt Norrköping. En viss uppryckning i andra räckte inte långt. Nu får vi hoppas på att ledare och spelare inser allvaret.
Bortaklacken skötte sig bra. Foto. Thord-Eric Nilsson
|
|
| |
Läs mer...
|
|
| |
|
|
| |
|
| |
av Lasse Granbacka | Igår - 23:13 |
|
| |
ÖFK - IFK Norrköping 0-2 (0-1)
Trissvinnaren Abodi Qasem före match. Foto Thord-Eric Nilsson
|
|
| |
Läs mer...
|
|
| |
|
|
| |
|
| |
av Thord-Eric Nilsson | Igår - 23:03 |
|
| |
Foto Thord-Eric Nilsson
Publikrekord fö i år och soligt var det. Foto Thord-Eric Nilson
|
|
| |
Läs mer...
|
|
| |
|
|
| |
|
| |
av Lars Larsson Stockholm | Igår - 22:24 |
|
| |

|
|
| |
Läs mer...
|
|
| |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|