Startsidan...
  Forum
  Krönika
   
  Videoklipp
   
   
  Kommande matcher
  Länkar
   
  Medarbetare
   
  Kontaktformulär
   
  Sökning
  Skriv en nyhet
   
  Bli medlem
  Om FotbollZ.se
   
  Vill du skriva på fotbollz.se?
  Gör fotbollz.se till din startsida
OFK Supporters
tabell Tabell SvFF Min fotboll 
besök Websupport
 

FOTBOLLSDÖD
av Björn Runsten
Publicerad 26 Jan 2023 - 20:42 Uppdaterad 27 Jan 2023 - 08:22

Sund, senaste säsongen i Div 2, åkte ur serien med 1 mål! De har nu meddelat att de drar sig ur Div 3 och orsaken är främst spelarflykt.

Deras andralag vann Div 5 Medelpad och blir hastigt och (o)lustigt klubbens representationslag! Sund ersätts av Sollefteå GIF. Jämtland representeras i år av Dvärsätt, som enligt rykten, får en del spelare från Offerdal. Det finns anledning att återkomma om detta. Klubbens Div 3-debut sker borta mot fjolårets 3;a, Björna. Tuff öppning, men nykomlingar brukar kunna gå ut på plan utan någon press! Jag och många andra ser fram emot seriepremiärer på alla nivåer! Måtte Medelpads "fotbollsdöd" (flera lag i Medelpad signalerar svårigheter) inte drabba Jämtland. Rykten kan också uppstå, men om någon vet något! Träd fram! Årets Div 4 kan bli väldigt intressant, kom gärna med tips. Hur är läget i, t.ex, Ope? Dessa ständiga favoriter!

 
 
22 Kommentarer:
Gäst: OIF skrev | 11 Feb 2023 - 15:41
Finaste komplimangen man kan få.
1
Gäst: jamna? skrev | 10 Feb 2023 - 19:21
Nu ere Rednecks i farten🤣
0
Gäst: OIF skrev | 9 Feb 2023 - 10:00
De e jamna som drar
0
Gäst: OIF skrev | 9 Feb 2023 - 10:00
De e jamna som drar
0
Gäst: en stilla undran skrev | 5 Feb 2023 - 13:32
Sveg eller Stugun?
0
Gäst: Dbk skrev | 31 Jan 2023 - 20:46
En spelare från Offerdal har gått till Dvärsätt: John Eriksson.
2
Gäst: Kenneth skrev | 31 Jan 2023 - 15:57
Vad jag har förstått så har Ope tappat flera av sina "stjärnspelare" till denna säsong. Flera stycken både offensivt och defensivt, spelare som förra säsongen kunde ses som Opes viktigaste spelare.
4
Gäst: Blåvit nyans skrev | 31 Jan 2023 - 13:35
Undrar bara vad experterna här grundar ett favoritskap för Ope på? Även tidigare år likaledes och att en sådan storklubb borde vinna serien. Att en tränare uttalar sig om att man ska vinna serien är en sak men vad kan en tränare egentligen säga annat än att man vill vinna matcher. Snudd på tjänstefel annars. Grundar experterna på att Ope ska vinna på deras spelartrupp eller vad? Ope har idag säkert minst en halv trupp med 16-18 åringar med bara pojkfotboll som erfarenhet. Ope har över en inte allt för lång tid producerad 50-100st spelare till andra föreningars U-verksamhet och A-verksamhet vilket innebär att långt ifrån alla u-spelare följer med hela vägen till A-laget. Tyvärr så hanteras många av dessa spelare bort på vägen och kommer sällan tillbaka till sin moderförening eller andra föreningar. Spelare som idag finns i Ope är dels som nämnts unga spelare som ej idag är mogna för att kallas favoriter tillsammans med ngt äldre spelare som då inte är intressanta för föreningar bland div 2-3 lagen. Att laget då betraktas som favoriter år från år har i alla fall jag svårt att förstå. Idag finns 3st spelare i IFK som spelat i Ope, 6-7st i Frösön och ett par spelare i Dvärsätt. I ÖFKs verksamhet ytterligare ett otal spelare som idag eller i en framtid skulle kunna tillföra Ope, vad blir det av dessa? Med det sagt så kan man kanske ändå slåss i toppen men långt ifrån en självklarhet och knappast betraktas som favorit.
5
Gäst: Sidlinjen skrev | 30 Jan 2023 - 21:58
Rycktas om att sveg inte kommer lira fyran, Spelarbrist, Sant? Eller
1
Gäst: Kanske skrev | 30 Jan 2023 - 16:37
I år borde Ope ta det!
Ifjol var Dvärsätt för bra… överlägsen trupp så
inget att göra åt! Rent kasst av Ope att inte slå Bergs IK
och bli 2:a. Men i år känns det som många av dom förväntade topp lagen
har problem.. Från 3:an Sveg mycket spelar tapp och Rhonny slutar.
Offerdal tappar några + blir bara äldre. Järpen slut på sagan.
Bergs IK 2:a ifjol mycket spelartapp där också.
Ope i år har ni chansen men risken är väll att ni schabblar till det på nått sätt.
1
Gäst: @PS skrev | 30 Jan 2023 - 14:23
Trodde du det förra året också?
Förr eller senare inträffar det no😀
2
Gäst: Thomas skrev | 30 Jan 2023 - 09:50
Jag kan trots allt tycka det är en skillnad på att neka uppflyttning eller dra sig ur ett kval uppåt än att dra sig ur ett negativt kval. Men jag gissar att förbundet har ett beslut var strömsund ska spela.
1
Gäst: PS skrev | 29 Jan 2023 - 20:24
Jag tror Ope vinner fyran i år
1
Gäst: KM skrev | 28 Jan 2023 - 22:22
Blir en skön serie i 5:an då…. Strömsund…. Lillhärdal….Åre… Hede…järpen m.m
1
Gäst: MP skrev | 28 Jan 2023 - 20:16
Om de hade nekat uppflyttning, men inte nej till kval?
0
Gäst: Offerdal skrev | 28 Jan 2023 - 19:06
Drar man sig ur ett kvall lär man juh få börja om i 6:an
0
Gäst: Borde skrev | 28 Jan 2023 - 18:47
Dom borde väll hamna i 6:an då?
0
Gäst: Thomas skrev | 28 Jan 2023 - 18:05
Strömsund kom sist i fyran och bestämde sig för att dra sig ur det negativa kvalet. Gissar att återfinns i femman i år om de får ihop ett lag.
0
Gäst: STRÖM skrev | 27 Jan 2023 - 22:01
Vart tog Flata vägen?
0
Gäst: Thomas skrev | 27 Jan 2023 - 20:12
Mmmm, Berg var bitvis seriens näst bästa lag i fjol. Sen kändes det som om skador och/eller motivation tröt lite mot slutet. Får de hålla sig hela och vill vinna är de absolut en kandidat. Kan Ope ta ett steg till blir det också ett farligt lag. Får Järpen behålla spelare borde det vara ett fortsatt bra lag. Offerdal håller sig väl i toppen enbart på rutin.
1
Gäst: Läktaren skrev | 27 Jan 2023 - 17:04
Känns som att Berg är en het kandidat på serieseger i årets div 4.
1
Gäst: Thomas skrev | 26 Jan 2023 - 21:08
Det är Ås år i år! \r\nNej. Men fyran känns som ett getingbo i år. Med 12 lag och flera som kommer ner från trean känns det osäkert.
5
 
Sök på fotbollz.se
   
  Ope IF planerar för konstgräs på Torvallens IP  
  av Haldo Jonsson | Idag - 17:36  
 

 
  Läs mer...  
 


 
  Bråk på läkaren på NP3 Arena  
  av Haldo Jonsson | Idag - 12:04  
 

-Jag fick ett hårt slag på näsan så blodet rann, det säger ÖFK- supportern Stig Magnusson t.v till fotbollz.se. Han såg matchen tillsammans med sin kompis och arbetskamrat Nicke Bergman. Foto Haldo Jonsson

 
  Läs mer...  
 


 
  Två kanoner som ger ÖFK hopp om en bra höst  
  av Agne Svärd | Igår - 23:24  
 

 
  Läs mer...  
 


 
  GIF Sundsvall - ÖFK 0-2 (0-0)  
  av Martin Nylander | Igår - 19:52  
 

Efter bra andra halvlek vann ÖFK Norrlandsderbyt!



 
  Läs mer...  
     
 
Nyhetsarkiv
11 Okt 2025 - 15:34 målrikt när kamraterna vinner måste match
10 Okt 2025 - 15:09 Tränarbyte i ÖFK - Vi tror på det här'
8 Okt 2025 - 23:42 Ja, jävlar så fel det blev
8 Okt 2025 - 22:46 Mycket liknar situationen i landslaget
8 Okt 2025 - 17:49 Tor-Arne Fredheim tar över huvudtränaransvaret säsongen ut
8 Okt 2025 - 10:27 Kiarash Livani får sparken
8 Okt 2025 - 10:00 Nu startar höstens spännande kvalspel
7 Okt 2025 - 13:32 avgörandet närmar sig för kamraterna
6 Okt 2025 - 22:41 Dvärsätts BK drar sig ur div 3 mellersta Norrland - kommer a
6 Okt 2025 - 17:19 Usiktens BK begärd i konkurs- Nu dementerar de.
6 Okt 2025 - 16:38 Omgångens prestation div 3 Mellersta Norrland
6 Okt 2025 - 16:35 Jamie Hopcutt håller än - fick högsta poängen mot Västerås S
6 Okt 2025 - 12:40 norrlands derby
5 Okt 2025 - 20:00 Bilder från Ope IF- Kramfors-Alliansen 2-0 - Säsongens sista
5 Okt 2025 - 18:43 ÖFK HÅLLER UNDAN MEN UTSIKTEN HAR LÄTTARE SLUT
5 Okt 2025 - 18:30 Referat: Ås IF - Tandsbyns FK 0-2 (0-1)
5 Okt 2025 - 18:14 Resultat och Tips div 3 mellersta Norrland - rafflande omgån
5 Okt 2025 - 17:02 IFK Östersund-Piteå 0-3 (0-1)
5 Okt 2025 - 15:38 Bilder från ÖFK - Västerås SK 1-6
4 Okt 2025 - 21:21 Resultat och tips spelomgång 22 div.4 Jämtland-Härjedalen 20
 
 
 
6
kommentarer
 Två kanoner som ger ÖFK hopp om en bra höst
av Agne Svärd | Igår - 23:24
5
kommentarer
Spelomgång 10 div.4 Jämtland-Härjedalen 2026
av Lasse Granbacka | 22 Jun 2026 - 22:37
Ledning nu med 7 poäng fö
4
kommentarer
Nädå, vi slipper det nedre strecket
av Per Lagerbäck | Igår - 19:02
Vilken klasskillnad i denna match.
2
kommentarer
Ali Sulic lämnar ÖFK för norsk klubb.
av Haldo Jonsson | 24 Jun 2026 - 15:04
Bilden från Ali Suljics f
1
kommentar
Ope IF planerar för konstgräs på Torvallens IP 
av Haldo Jonsson | Idag - 17:36
 Skrivet den Tis 16 Jun 21:16
 Skrivet igår kl 23:24
 Skrivet den Fre 27 Feb 06:25
fotbollz.se på Facebook