Startsidan...
  Forum
  Krönika
   
  Videoklipp
   
   
  Kommande matcher
  Länkar
   
  Medarbetare
   
  Kontaktformulär
   
  Sökning
  Skriv en nyhet
   
  Bli medlem
  Om FotbollZ.se
   
  Vill du skriva på fotbollz.se?
  Gör fotbollz.se till din startsida
OFK Supporters
tabell Tabell SvFF Min fotboll 
besök Websupport
 

ATT SKICKA TVÅ UNGA ENDAST FRANSKTALANDE ÖFK-ARE TILL TURKISKA AMBASSADEN DET KAN VÄL INTE GÅ BRA
av Haldo Jonsson
Publicerad 20 Jan 2023 - 18:51 Uppdaterad 20 Jan 2023 - 18:59

Kalpi Ouattara och Yannick Adjoumani. Foto: Haldo Jonsson och Thord-Erik Nilsson

I dag var det sedvanlig träning på ÖP- hallen. Två som saknades var Kalpi Ouattara och Yannick Adjoumani.

Några åskådare fanns på plats. De undrade oroligt om de båda spelarna var skadade och bortavaron berodde på det. Det hade ju varit förfärligt om det hade hänt dem något innan morgondagens resa till Turkiet. Detta var samtalsämnet.

Förklaringen fick vi reda på om en stund.

De måste ha visum för att komma in i Turkiet eftersom de kommer från ett icke europeiskt land. Båda kommer från Elfenbenskusten och märkligt nog från samma lag. Det är ASEC Mimosas. Det är turkiska ambassaden som beviljar visum.


Att skicka två unga spelare som kan bara franska och inte engelska kan inte vara rekommendabelt speciellt nu när förbindelserna med Turkiet är något frostiga. Det måste nästan vara omöjligt att de skulle får framgång hos de Turkiska tjänstemännen på ambassaden.

ÖFK funderade på hur de skulle gå till väga?

David Lidström räddade situationen genom att fråga sin syster Hanna som bor i Stockholm. Hon lkan engelska och lovade att snällt att ta med sig grabbarna till ambassaden. Hon räddade situationen.

Det är tur och bra att de finns ÖFK- supportrar över allt och i detta fall inte minst Davids syster. Det finns all anledning att tacka henne för det.


Fotbollz.se hoppas att allt gick bra.

 
 
7 Kommentarer:
Gäst: Tacksamt skrev | 21 Jan 2023 - 21:43
Tror du bör se över din definition på professionalism i och med den åsikten. Ser jag en förening som lyckas bedriva en fullt godkänd verksamhet med volontärer jämfört med betald personal skulle jag samt många föreningsmänniskor hylla den klubben. Att ta ansvar för sin ekonomi och bedriva de dagliga sysslorna samt evenemang med fler obetalda är i högsta grad proffesionellt och ansvarsfullt.
5
Gäst: Tacksamt(?) skrev | 21 Jan 2023 - 17:17
Ehhhm?
Att raljera om volontärskap i samma andemening som att påstå att något är professionellt går inte att ta på allvar.
2
Gäst: JN skrev | 21 Jan 2023 - 13:04
Enig med förgående talare. Är det något som är amatörmässigt så är det denna artikel av Haldo där han försöker skapa rubriker även om det är med glimten i ögat, media i ett nötskal som försöker skapa ett drev
3
Gäst: Tacksamt skrev | 21 Jan 2023 - 12:47
Amatörmässigt? Känns rättare sagt proffesionellt gjort. Tror vi trogna supportrar inte förstår att när Östersund ligger 60 mil från landets centrum så ställer det ibland till problem. Att det då finns frivilliga som enkelt kan ställa upp så ordnar man det precis som man borde göra. Jag tänker i alla fall engagera mig som volontär i år, och hoppas fler ställer upp på lagets matcher för att hjälpa klubben på de sätten man kan.
10
Gäst: Haldo skrev | 20 Jan 2023 - 23:45
ÖFK visste nog vad de gjorde. Artikeln var skriven med lite av glimten i ögat.
7
Gäst: Koll skrev | 20 Jan 2023 - 21:09
Yannick Adjoumani har goda engelska kunskaper både i tal och skrift .
8
Gäst: Hmm? skrev | 20 Jan 2023 - 20:34
Känns…. Amatörmässigt
7
 
Sök på fotbollz.se
   
  Bråk på läkaren på NP3 Arena  
  av Haldo Jonsson | Idag - 12:04  
 

-Jag fick ett hårt slag på näsan så blodet rann, det säger ÖFK- supportern Stig Magnusson t.v till fotbollz.se. Han såg matchen tillsammans med sin kompis och arbetskamrat Nicke Bergman. Foto Haldo Jonsson

 
  Läs mer...  
 


 
  Två kanoner som ger ÖFK hopp om en bra höst  
  av Agne Svärd | Igår - 23:24  
 

 
  Läs mer...  
 


 
  GIF Sundsvall - ÖFK 0-2 (0-0)  
  av Martin Nylander | Igår - 19:52  
 

Efter bra andra halvlek vann ÖFK Norrlandsderbyt!



 
  Läs mer...  
 


 
  Matchens prestation  
  av Göte Murén | Igår - 19:50  
 

.

 
  Läs mer...  
     
 
Nyhetsarkiv
19 Sep 2024 - 18:30 Elitklubbar får bara slut på pengar av en enda anledning.
19 Sep 2024 - 13:11 En analys om ÖFK- GIF Sundsvall
19 Sep 2024 - 01:43 Efter en sådan här insats är det bara att ta fram motorsågen
18 Sep 2024 - 23:35 Bilder från ÖFK - GIF Sundsvall
18 Sep 2024 - 22:52 FÖRLUST I DERBYT FÖR ÖFK EFTER SENT MÅL I MATCHEN
18 Sep 2024 - 22:03 Matchens prestation
18 Sep 2024 - 21:50 Matchens överraskning
18 Sep 2024 - 21:26 Ridån ner
18 Sep 2024 - 18:02 Startelvan
18 Sep 2024 - 10:47 Inför matchen: ÖFK - GIF Sundsvall
18 Sep 2024 - 10:38 Jag har aldrig gillat Östersund
17 Sep 2024 - 16:27 - Ett av de viktigaste derbyna klubbarna emellan som någonsi
17 Sep 2024 - 11:02 Omgångens prestation i div 4 Jämtland
17 Sep 2024 - 10:39 Följ ÖFK - GIF Sundsvall via fotbollz.se
17 Sep 2024 - 07:36 derby dax i dam tvåan
16 Sep 2024 - 22:11 Den väldiga allaktivitetshallen i Krokom börjar visa sitt rä
16 Sep 2024 - 21:57 Referat: Ope IF - Östersunds FK
16 Sep 2024 - 21:47 Anders Cederberg ny ordförande i Östersunds FK Elitfotboll A
16 Sep 2024 - 20:05 Rapport från träningen
16 Sep 2024 - 17:03 Slaget om Norrland
 
 
 
6
kommentarer
 Två kanoner som ger ÖFK hopp om en bra höst
av Agne Svärd | Igår - 23:24
5
kommentarer
Spelomgång 10 div.4 Jämtland-Härjedalen 2026
av Lasse Granbacka | 22 Jun 2026 - 22:37
Ledning nu med 7 poäng fö
4
kommentarer
Nädå, vi slipper det nedre strecket
av Per Lagerbäck | Igår - 19:02
Vilken klasskillnad i denna match.
2
kommentarer
Ali Sulic lämnar ÖFK för norsk klubb.
av Haldo Jonsson | 24 Jun 2026 - 15:04
Bilden från Ali Suljics f
1
kommentar
Bråk på läkaren på NP3 Arena 
av Haldo Jonsson | Idag - 12:04
-Jag fick ett hårt slag p
 Skrivet den Tis 16 Jun 21:16
 Skrivet igår kl 23:24
 Skrivet den Fre 27 Feb 06:25
fotbollz.se på Facebook