Startsidan...
  Forum
  Krönika
   
  Videoklipp
   
   
  Kommande matcher
  Länkar
   
  Medarbetare
   
  Kontaktformulär
   
  Sökning
  Skriv en nyhet
   
  Bli medlem
  Om FotbollZ.se
   
  Vill du skriva på fotbollz.se?
  Gör fotbollz.se till din startsida
OFK Supporters
tabell Tabell SvFF Min fotboll 
besök Websupport
 

ATT SKICKA TVÅ UNGA ENDAST FRANSKTALANDE ÖFK-ARE TILL TURKISKA AMBASSADEN DET KAN VÄL INTE GÅ BRA
av Haldo Jonsson
Publicerad 20 Jan 2023 - 18:51 Uppdaterad 20 Jan 2023 - 18:59

Kalpi Ouattara och Yannick Adjoumani. Foto: Haldo Jonsson och Thord-Erik Nilsson

I dag var det sedvanlig träning på ÖP- hallen. Två som saknades var Kalpi Ouattara och Yannick Adjoumani.

Några åskådare fanns på plats. De undrade oroligt om de båda spelarna var skadade och bortavaron berodde på det. Det hade ju varit förfärligt om det hade hänt dem något innan morgondagens resa till Turkiet. Detta var samtalsämnet.

Förklaringen fick vi reda på om en stund.

De måste ha visum för att komma in i Turkiet eftersom de kommer från ett icke europeiskt land. Båda kommer från Elfenbenskusten och märkligt nog från samma lag. Det är ASEC Mimosas. Det är turkiska ambassaden som beviljar visum.


Att skicka två unga spelare som kan bara franska och inte engelska kan inte vara rekommendabelt speciellt nu när förbindelserna med Turkiet är något frostiga. Det måste nästan vara omöjligt att de skulle får framgång hos de Turkiska tjänstemännen på ambassaden.

ÖFK funderade på hur de skulle gå till väga?

David Lidström räddade situationen genom att fråga sin syster Hanna som bor i Stockholm. Hon lkan engelska och lovade att snällt att ta med sig grabbarna till ambassaden. Hon räddade situationen.

Det är tur och bra att de finns ÖFK- supportrar över allt och i detta fall inte minst Davids syster. Det finns all anledning att tacka henne för det.


Fotbollz.se hoppas att allt gick bra.

 
 
7 Kommentarer:
Gäst: Tacksamt skrev | 21 Jan 2023 - 21:43
Tror du bör se över din definition på professionalism i och med den åsikten. Ser jag en förening som lyckas bedriva en fullt godkänd verksamhet med volontärer jämfört med betald personal skulle jag samt många föreningsmänniskor hylla den klubben. Att ta ansvar för sin ekonomi och bedriva de dagliga sysslorna samt evenemang med fler obetalda är i högsta grad proffesionellt och ansvarsfullt.
5
Gäst: Tacksamt(?) skrev | 21 Jan 2023 - 17:17
Ehhhm?
Att raljera om volontärskap i samma andemening som att påstå att något är professionellt går inte att ta på allvar.
2
Gäst: JN skrev | 21 Jan 2023 - 13:04
Enig med förgående talare. Är det något som är amatörmässigt så är det denna artikel av Haldo där han försöker skapa rubriker även om det är med glimten i ögat, media i ett nötskal som försöker skapa ett drev
3
Gäst: Tacksamt skrev | 21 Jan 2023 - 12:47
Amatörmässigt? Känns rättare sagt proffesionellt gjort. Tror vi trogna supportrar inte förstår att när Östersund ligger 60 mil från landets centrum så ställer det ibland till problem. Att det då finns frivilliga som enkelt kan ställa upp så ordnar man det precis som man borde göra. Jag tänker i alla fall engagera mig som volontär i år, och hoppas fler ställer upp på lagets matcher för att hjälpa klubben på de sätten man kan.
10
Gäst: Haldo skrev | 20 Jan 2023 - 23:45
ÖFK visste nog vad de gjorde. Artikeln var skriven med lite av glimten i ögat.
7
Gäst: Koll skrev | 20 Jan 2023 - 21:09
Yannick Adjoumani har goda engelska kunskaper både i tal och skrift .
8
Gäst: Hmm? skrev | 20 Jan 2023 - 20:34
Känns…. Amatörmässigt
7
 
Sök på fotbollz.se
   
  Ope IF planerar för konstgräs på Torvallens IP  
  av Haldo Jonsson | Idag - 17:36  
 

 
  Läs mer...  
 


 
  Bråk på läkaren på NP3 Arena  
  av Haldo Jonsson | Idag - 12:04  
 

-Jag fick ett hårt slag på näsan så blodet rann, det säger ÖFK- supportern Stig Magnusson t.v till fotbollz.se. Han såg matchen tillsammans med sin kompis och arbetskamrat Nicke Bergman. Foto Haldo Jonsson

 
  Läs mer...  
 


 
  Två kanoner som ger ÖFK hopp om en bra höst  
  av Agne Svärd | Igår - 23:24  
 

 
  Läs mer...  
 


 
  GIF Sundsvall - ÖFK 0-2 (0-0)  
  av Martin Nylander | Igår - 19:52  
 

Efter bra andra halvlek vann ÖFK Norrlandsderbyt!



 
  Läs mer...  
     
 
Nyhetsarkiv
16 Sep 2024 - 17:03 Slaget om Norrland
15 Sep 2024 - 23:08 Resultat Spelomgång 19 div.4 Jämtland 2024
15 Sep 2024 - 21:14 Hallens SK - Orrviken IK 1-2 -bilder från matchen
15 Sep 2024 - 21:05 IFK Östersund-Team TG 0-2 (0-1)
15 Sep 2024 - 19:17 Höga poäng för ÖFK:s spelare mot Helsingborg - Albin Sporron
15 Sep 2024 - 19:09 Om Magnus Powell
15 Sep 2024 - 18:48 Ope IF -Kubikenborgs IF 0-4 - bilder från matchen
15 Sep 2024 - 10:31 Yannick Adjomani - Publikfavoriten som blev trisvinnare mot
14 Sep 2024 - 23:06 YIK har hittat formen igen 🏐🏐🏐
14 Sep 2024 - 22:04 Referat: Tandsbyns FK - Alsens IF 0-1 (0-0)
14 Sep 2024 - 14:53 äkta hattrick av fanny sterner när man vann
14 Sep 2024 - 10:37 Resultat div 3 mellersta Norrland
14 Sep 2024 - 09:16 Matchens överraskning
14 Sep 2024 - 07:19 derby vinst för frösön
13 Sep 2024 - 23:09 ÖFK - Helsingborgs IF 1-0 (1-0)
13 Sep 2024 - 23:00 Frösö IF-Umeå FC akademi lördag 14/9 14:00
13 Sep 2024 - 22:56 ÖFK - Helsingborgs IF 1-0 (1-0) Bilder från matchen
13 Sep 2024 - 22:41 Resultat och div 2 Norrland
13 Sep 2024 - 22:09 Matchens prestation
13 Sep 2024 - 21:20 Vilket nervdaller
 
 
 
6
kommentarer
 Två kanoner som ger ÖFK hopp om en bra höst
av Agne Svärd | Igår - 23:24
5
kommentarer
Spelomgång 10 div.4 Jämtland-Härjedalen 2026
av Lasse Granbacka | 22 Jun 2026 - 22:37
Ledning nu med 7 poäng fö
4
kommentarer
Nädå, vi slipper det nedre strecket
av Per Lagerbäck | Igår - 19:02
Vilken klasskillnad i denna match.
2
kommentarer
Ope IF planerar för konstgräs på Torvallens IP 
av Haldo Jonsson | Idag - 17:36
2
kommentarer
Ali Sulic lämnar ÖFK för norsk klubb.
av Haldo Jonsson | 24 Jun 2026 - 15:04
Bilden från Ali Suljics f
 Skrivet den Tis 16 Jun 21:16
 Skrivet igår kl 23:24
 Skrivet den Fre 27 Feb 06:25
fotbollz.se på Facebook