Startsidan...
  Forum
  Krönika
   
  Videoklipp
   
   
  Kommande matcher
  Länkar
   
  Medarbetare
   
  Kontaktformulär
   
  Sökning
  Skriv en nyhet
   
  Bli medlem
  Om FotbollZ.se
   
  Vill du skriva på fotbollz.se?
  Gör fotbollz.se till din startsida
OFK Supporters
tabell Tabell SvFF Min fotboll 
besök Websupport
 

FRÅN URUSELT TILL HALVDANT
av Per Lagerbäck
Publicerad 13 Apr 2024 - 16:51 

Matchen mot Sundsvall var förhållandevis riktigt bra jämfört med denna, även om det blev en uppryckning i andra halvlek.

Jag hoppas att vi kan skylla på en hopplöst lång bussresa denna gång, för jag har inte på tio år sett en så dålig halvlek som den första idag av ÖFK. Nästan inget fungerade. När sedan en av de två bra spelarna, nämligen Perry, blir utbytt i halvlek undrade jag vad som pågick. Jag tycker att det fanns andra än honom och Musolitin att byta ut. Den förutom Perry som får mer än godkänt i första är Suljic. Jag tycker dock att det är rätt att ge Ordonez chansen och han kommer att bli intressant när han börjar förstå det svenska spelsättet.

Visst tar ÖFK över totalt i bollinnehav i andra, men det skapas inte mycket framåt, utan även i andra har Varberg de flesta farliga målchanserna och sätter till slut även 2- 0. Nä, jag känner mig djupt besviken på dagens insats, och i de kommande matcherna vill jag se försvarsspelet mot Sundsvall och det offensiva spelet från Trelleborgsmatchen. Når vi inte dit, så kommer ÖFK att få kämpa om kontraktet i år. Men det ska verkligen inte vara nödvändigt, utan nu gäller det att hitta vägar att få kollektivet att fungera.

Jag vill ha bättre rörelse offensivt, snabbare uppspel från egna målet, fler precisa längre bollar, snabbare inkast och frisparkar samt sist men inte minst ett större självförtroende.

Betygen idag:

Keita 3 - Tja, gör väl en ok instats med ett par räddningar.

Adjoumani 3 - Försöker skapa framåt och få allvarliga misstag, men res dig upp snabbare.

Jablinski 2 - En bättre tvåa än förra matchen, då misstagen var färre.

Suljic 3 - Gör det mesta rätt ändå. Nosar på en fyra.

Hedenqvist 3 - Hyfsat bra, men inte i närheten av de båda första seriematcherna.

Musolitin 3 - Tycker att han gör en ganska bra insats.

Norrby 2 - För segt och osäkert, samt tappar bollen farligt några gånger och mest ödesdigert inför första målet.

Perry 4 - Den enda som skapar något i första halvlek. Ingen solklar fyra, men dock.

Brendon 3 - En stark trea.

Hopcutt 2 - Gör ett par bra saker, men det behövs mer för att få fortsätta att starta.

Marklund 3 - Svag trea.

Ordonez 3 - Lite svajig, men det finns verkligen potential.

Nsa 3 - Ger verkligen liv i matchen och satsar ordentligt i alla lägen med bra bollkontroll. Men det där lilla sista infinner sig inte än.

 
 
2 Kommentarer:
Gäst: Håkan N skrev | 14 Apr 2024 - 12:20
Tyckte ovanan med naturgräs lyste igenom, speciellt i första halvlek. När man skulle driva boll blev tillslaget för kort, kroppen rörde sig fortare än bollen och då hinner motståndaren hela tiden ikapp. Dessutom ligger bollen lite högre vilket resulterade för långa inlägg och skott över. Bättre i andra.
0
Gäst: Tobias skrev | 14 Apr 2024 - 11:42
Kommer ni någonsin förstå hur viktig Stolt är? Han gör inte bara mål utan är väldigt viktig för laget i stort.
4
 
Sök på fotbollz.se
   
  Målskytten Jabir Abdihakim Ali är klar för Öfk  
  av Haldo Jonsson | Idag - 16:02  
 

Jabir Abdihakim Ali Foto Haldo Jonsson

 
  Läs mer...  
 


 
  Dags börja blicka mot undre strecket?  
  av Per Lagerbäck | Igår - 23:30  
 

Första knappa 40 minuterna var årets sämsta, mot ett inte alltför starkt Norrköping. En viss uppryckning i andra räckte inte långt. Nu får vi hoppas på att ledare och spelare inser allvaret.

.Bortaklacken skötte sig bra. Foto. Thord-Eric Nilsson

 
  Läs mer...  
 


 
  ÖFK FÖRLORADE MOT IFK NORRKÖPING -FÖRSTA HEMMAFÖRLUSTEN FÖR I ÅR  
  av Lasse Granbacka | Igår - 23:13  
 

ÖFK - IFK Norrköping 0-2 (0-1)

Trissvinnaren Abodi Qasem före match. Foto Thord-Eric Nilsson

 
  Läs mer...  
 


 
  Bildspel ÖFK - IFK Norrköping  
  av Thord-Eric Nilsson  | Igår - 23:03  
 

.Foto Thord-Eric Nilsson

.Publikrekord fö i år och soligt var det. Foto Thord-Eric Nilson

 
  Läs mer...  
     
 
Nyhetsarkiv
16 Jun 2024 - 18:23 Tips div 3 mellersta Norrland
16 Jun 2024 - 17:55 Öster - ÖFK 1-1 (0-0 )
16 Jun 2024 - 17:41 Matchens överraskning
16 Jun 2024 - 17:29 Poäng som känns som en vinst
16 Jun 2024 - 14:03 Startelvan idag
16 Jun 2024 - 13:06 Östersund ska inte skojas bort hur som helst
16 Jun 2024 - 11:41 Ope vann seriefinalen - Referat: Ope IF - Selånger SK
16 Jun 2024 - 11:28 Öster syn på ÖFK inför matchen
15 Jun 2024 - 22:51 Ope IF - Björna IF 2-1 Bilder
15 Jun 2024 - 22:26 Omgångens prestation i div 4 Jämtland
15 Jun 2024 - 18:39 Gräskungen
15 Jun 2024 - 11:49 Referat: Alsens IF - Tandsbyns FK 2-3 (1-2)
15 Jun 2024 - 11:07 Följ Östers IF - ÖFK via fotbollz.se
15 Jun 2024 - 09:53 Helgens matcher
14 Jun 2024 - 22:13 Resultat Spelomgång 8 div.4 Jämtland - Härjedalen 2024
14 Jun 2024 - 15:36 Tips div 2 Norrland
14 Jun 2024 - 13:45 Rapport från träningen - Ett betydligt starkare lag än mot S
14 Jun 2024 - 08:51 ny målvakt för ifk dam
14 Jun 2024 - 08:15 kamraterna lirar? OBS: Hofvallen
13 Jun 2024 - 15:14 Ett nytt och inspirerat ÖFK ser fram mot mötet med Öster
 
 
 
15
kommentarer
Jabir Abdihakim Ali åter till ÖFK? 
av Haldo Jonsson | 18 Jun 2026 - 20:54
Jabir foto Haldo Jonsson
8
kommentarer
Dags börja blicka mot undre strecket?
av Per Lagerbäck | Igår - 23:30
Första knappa 40 minuterna var
8
kommentarer
Spelomgång 9 div.4 Jämtland-Härjedalen 2026
av Lasse Granbacka | 15 Jun 2026 - 15:53
Nu när alla lag har spelat 8 m
4
kommentarer
ÖFK - IFK Norrköping 0-0 matchen pågår
av Lasse Granbacka | Igår - 17:19
ÖFK - IFK Norrköping 0-2
2
kommentarer
Tips div 3 mellersta Norrland - Två derbyn
av Haldo Jonsson | 18 Jun 2026 - 10:55
Anundsjö IF leder serien. J
 Skrivet den Tis 16 Jun 21:16
 Skrivet den Tor 14 Maj 00:14
 Skrivet den Fre 27 Feb 06:25
fotbollz.se på Facebook