Startsidan...
  Forum
  Krönika
   
  Videoklipp
   
   
  Kommande matcher
  Länkar
   
  Medarbetare
   
  Kontaktformulär
   
  Sökning
  Skriv en nyhet
   
  Bli medlem
  Om FotbollZ.se
   
  Vill du skriva på fotbollz.se?
  Gör fotbollz.se till din startsida
OFK Supporters
tabell Tabell SvFF Min fotboll 
besök Websupport
 

RAPPORT FRÅN TRÄNINGEN
av Haldo Jonsson
Publicerad 30 Okt 2025 - 21:51 Uppdaterad 30 Okt 2025 - 22:58

Arkivbild. Fredheim styr och ställer på träningarna och han är bestämd. Man får intrycket att han vet vad han vill.

En vecka i träning har förflutit efter matchen mot Oddevold och den tyngande långresan som mentalt som fysiskt är ett ber för spelarna. Det är tröttande och kostsamt för klubben.

Efter att de genomfört en bortamatch med flera timmar i buss, så krävs det att tränaren är förståndig och ger spelarna den vila de behöver för att bli klar för fajt igen om en vecka.

Träningen denna vecka har förflutit i god ton bland spelarna och formats som Fredheim vill ha den.

Han är styr och ställer och han är bestämd.

Man får intrycket att han vet vad han vill.

Det förekommer en hel del avbrott då Fredheim ger direktiv och beröm.

Det märks att han vill ändra på en hel del av det som förut varit, även om det inte är någon uppenbar skillnad jämfört med Livanis träningar.

När det är tvålagsspel på gång sitter Fredheim ofta på läktaren och iakttar och ibland kommenterar.

Det som är det märkliga och som är värt att skriva några rader om, det är att ÖFK för tillfället bara har två spelare skadade.

Det är unikt när serien närmar sig slutmatcherna. Jag är tämligen säker på att under mina år med ÖFK sedan starten 1997, aldrig upplevt något jämförbart.

Fredheims möjligheter att skapa ett slagkraftigt lag har därför ökat betydligt. Han kan vraka och välja bland spelarna, men samtidigt vill han nog ändra för mycket.

Det kanske blir ett val mellan Brendon och Granström på mittfältet. Det skulle inte förvåna att de får en halvlek var. Vi märker att Fredheim har större förtroende för Brendon än vad Livani hade.

Hopcutt tränade för fullt igen. Undrar om han får göra något inhopp?

Jag har många gånger betonat svagheten med ÖFK:s högersida, både offensivt men mest defensivt.

Skulle gärna se Ghanoum eller Theodor Johansson som högerback och låta N´sa fortsätta som offensiv ytter. Han gjorde en bra insats med tanke på att han inte spelat någon match på över ett år.

Vidare hoppas jag att Chovanie Amatkarijo, visar lite bättre takter, annars löpar han risk att ersättas av någon annan. Vi vet ju att han kan bättre.

Om jag ska önska något mera så hoppas jag att Jabir inte får lämna plan så tidigt som han fick göra mot Oddevold. Han behövs verkligen på plan.

Vi tror på det här!

 
 
2 Kommentarer:
Gäst: Tvivlande skrev | 31 Okt 2025 - 14:48
Absolut inte Ghanoum! Han tycker jag ska söka ett nytt lag , han ingenting för Öfk. Jabir gör ju mål men verkar otränad.
3
Gäst: Oense skrev | 31 Okt 2025 - 09:45
Jag tycker tvärtom när det gäller Jabir... jag ser ingen större potential i honom... han är en targetspelare, men inte mycket mer.. Kirby är dock inget alternativ till honom
Jag hoppas på Hopcutt
0
 
Sök på fotbollz.se
   
  Ope IF planerar för konstgräs på Torvallens IP  
  av Haldo Jonsson | Idag - 17:36  
 

 
  Läs mer...  
 


 
  Bråk på läkaren på NP3 Arena  
  av Haldo Jonsson | Idag - 12:04  
 

-Jag fick ett hårt slag på näsan så blodet rann, det säger ÖFK- supportern Stig Magnusson t.v till fotbollz.se. Han såg matchen tillsammans med sin kompis och arbetskamrat Nicke Bergman. Foto Haldo Jonsson

 
  Läs mer...  
 


 
  Två kanoner som ger ÖFK hopp om en bra höst  
  av Agne Svärd | Igår - 23:24  
 

 
  Läs mer...  
 


 
  GIF Sundsvall - ÖFK 0-2 (0-0)  
  av Martin Nylander | Igår - 19:52  
 

Efter bra andra halvlek vann ÖFK Norrlandsderbyt!



 
  Läs mer...  
     
 
Nyhetsarkiv
29 Okt 2023 - 19:09 Bilder ÖFK - Örebro SK 4-3 (3-2) Se bilder från matchen
29 Okt 2023 - 19:02 'En historisk seger för Akademin mot Hammarby!'
29 Okt 2023 - 17:42 IFK Östersund slutar sjua i div 1 efter förlust i sista matc
29 Okt 2023 - 15:15 Sidensjö - Ope IF 1-4 (0-3) Se bilder från matchen
29 Okt 2023 - 13:17 - Jag är glad och stolt över laget och kul att få vara med o
29 Okt 2023 - 13:11 Örebros forward Kalle Holmberg mycket arg efter förlusten
29 Okt 2023 - 12:38 Åsikter om ÖFK - ÖSK
28 Okt 2023 - 21:52 Vilken skön seger !
28 Okt 2023 - 20:38 Matchens prestation
28 Okt 2023 - 20:21 ÖFK - Örebro SK 4-3 (3-2)
28 Okt 2023 - 20:12 Nu är det klart - Ope IF spelar i div 3 nästa år!
28 Okt 2023 - 19:10 Matchens överraskning
28 Okt 2023 - 18:12 Förlust för Ytterhogdal i dag i första kvalmatchen till div2
28 Okt 2023 - 17:02 Säkrat kontrakt - i Vilda västern-match
28 Okt 2023 - 14:04 Startelvan
28 Okt 2023 - 12:09 - Vi åker upp till Östersund för att spela en final
27 Okt 2023 - 14:56 Inte bara fotboll på lördag på arenan
27 Okt 2023 - 14:28 Följ ÖFK - Örebro SK via fotbollz.se
27 Okt 2023 - 13:57 Kvalet till div 3 avslutas
26 Okt 2023 - 21:03 Nu är bygget av allaktivitetshallen i Krokom i full gång
 
 
 
6
kommentarer
 Två kanoner som ger ÖFK hopp om en bra höst
av Agne Svärd | Igår - 23:24
5
kommentarer
Spelomgång 10 div.4 Jämtland-Härjedalen 2026
av Lasse Granbacka | 22 Jun 2026 - 22:37
Ledning nu med 7 poäng fö
4
kommentarer
Nädå, vi slipper det nedre strecket
av Per Lagerbäck | Igår - 19:02
Vilken klasskillnad i denna match.
2
kommentarer
Ali Sulic lämnar ÖFK för norsk klubb.
av Haldo Jonsson | 24 Jun 2026 - 15:04
Bilden från Ali Suljics f
1
kommentar
Ope IF planerar för konstgräs på Torvallens IP 
av Haldo Jonsson | Idag - 17:36
 Skrivet den Tis 16 Jun 21:16
 Skrivet igår kl 23:24
 Skrivet den Fre 27 Feb 06:25
fotbollz.se på Facebook