Startsidan...
  Forum
  Krönika
   
  Videoklipp
   
   
  Kommande matcher
  Länkar
   
  Medarbetare
   
  Kontaktformulär
   
  Sökning
  Skriv en nyhet
   
  Bli medlem
  Om FotbollZ.se
   
  Vill du skriva på fotbollz.se?
  Gör fotbollz.se till din startsida
OFK Supporters
tabell Tabell SvFF Min fotboll 
besök Websupport
 

TACK FREDHEIM!
av Per Lagerbäck
Publicerad 1 Nov 2025 - 17:13 Uppdaterad 1 Nov 2025 - 20:33

Nu torde det vara bevisat att ÖFK:s ledning tog ett helt riktigt beslut i att ersätta Livani med Fredheim. och tack till spelarna för att de kunde ställa om ganska rejält.

Tor-Arne Fredheim. Foto. Thord-Eric Nilsson

Förutom mellan 10e och 20e minuten var ÖFK det klart bästa laget idag. Det fungerade bra både framåt och särskilt bakåt. Alla spelarna gjorde ett gediget arbete, och jag ska inte klaga på någon. Tyvärr behöver vi ännu vara lite nervösa då Utsikten fortfarande kan ta sig förbi. Men, noll insläppta på tre matcher och lika många skapade chanser framåt som med det spel som testades tidigare under säsongen bör betyda att detta löser sig. Men vi får inte koppla av än.

Spelet idag var inte sprudlande, men lugnt och oftast väldigt säkert. Dessutom jobbade alla för varann, inklusive Ali som imponerade mer på mig än tidigare. Hans mål var väldigt snyggt, med perfekt inlägg från Enemark, som gjorde en riktigt bra match. Dock överträffades det målet definitivt av team Amatkarijo/Marklund. Vilket oerhört läckert mål. Må tillhöra ett av de snyggaste i årets superetta, om inte det allra snyggaste.

Jag utgår från att samtal redan förs med Fredheim om en fortsättning, om han inte redan sagt ifrån. Detta skulle ge en boost inför nästa år, och möjligheten att behålla de viktigaste och få hit andra spännande spelare. Jag tycker att det redan finns tillräckligt många riktigt bra spelare, men viss omsättning får vi räkna med. Men nu ska jag inte fara iväg för långt. Ännu minst ett dygn må vi vänta innan vi pratar alltför mycket inför nästa år.

Men jag kan inte helt släppa förändringen som skett under Fredheim. Jag tillhör dom här tråkiga personerna som kan njuta av ett väl fungerande försvarsspel, och när det gäller mina egna favoritlag gäller alltid poäng före s k "vackert spel"! Vill jag se vackert spel och vackra mål kan jag titta på highlights från diverse håll. Bra tabelläge kommer också alltid att slå vackert spel när det gäller publiksiffror på hemmaplan.

Betygen:

Forsell 4 - Mycket nära en femma. Gör ett oerhört gediget jobb idag.

Adjoumani 3 - Gör det mesta bra, men det finns fortfarande skönhetsfläckar, som det ta gjort denna säsong.

Suljic 4 - Mycket stabil.

Ayanwu 5 - Har vuxit till huvudfigur i försvaret, även om det blir någon blindpassning.

Enemark 4 - Hans absolut bästa match i ÖFK-tröjan. Det mesta funkade idag. Enda minustecken lite passivitet vid en Trelleborgschans tidigt i matchen.

Brendon 3 - Gjorde det han skulle, utan att det blev något extra.

Sporrong 3 - Nära en fyra för väldigt uppoffrande kämpatakter.

Amatkarijo 4 - Gjorde väldigt många bra saker, men svackor och missar finns.

Bonnah 3 - Syntes inte så mycket.

Marklund 4 - Väldigt nära en femma, men tappar boll ibland. Målet absolut topp för hela året.

Ali 4 - Även här väldigt nära en femma, och idag fick vi se lagspelaren Ali, som även direkt tackade enemark för inlägget till målet. Han har stor del i att positionen för ÖFK är så pass bra som det är.

Granström 3 - Gör det han ska, utan att glänsa.

Yossief 3 - Tar för sig väldigt bra med tanke på åöder och erfarenhet. Kommer att bli något riktigt bra.

Kirby 2 - Är inte övertygande.

Avslutar med ett tack till ÖFK-ledningen för agerandet efter de båda katastrofmatcherna! Ett tack till Fredheim för att du ställde upp, och för det jobb du gjort! Tack alla spelare som klivit in på plan och gjort ert jobb på ett föredömligt sätt! Och till sist, må Örebro ta en poäng imorron....

 
 
2 Kommentarer:
Gäst: Robban49 skrev | 2 Nov 2025 - 14:56
Spelet fungerar bra nu när försvarsspelarna får koncentrera sig på försvarsspelet!! Tex Suljic har vuxit minst en klass!!
0
Gäst: Flatte skrev | 2 Nov 2025 - 09:31
Vilken härlig vinst, vinner på ett imponerande sett.
Måste ge Simon ett extra hjärta för årets mål i superettan .
Jabir blir bara bättre och bättre, kontraktera han för nästa säsong.
Vore kanon om vi kan få hit Björolfsson från Umeå..
3
 
Sök på fotbollz.se
   
  Kort rapport från träningen inför Norrlandsderbyt  
  av Haldo Jonsson | Idag - 15:09  
 

 
  Läs mer...  
 


 
  Följ GIF Sundsvall - ÖFK via fotbollzse  
  av Haldo Jonsson | Idag - 10:51  
 

Fotbollsfolkets egen sajt fotbollz.se, ger alla läsare info genom referat, bilder, matchens prestation och överraskning, statistik och krönika från matchen. Du kan skriva och läsa i forumet och läsa vad andra tycker om matchen.

Glöm inte Hos Andreas tipset. Vinn luncher

 
  Läs mer...  
 


 
  Bilder från Ope IF dam - Sundsvalls DFF2 2-0  
  av Stefan Roos | Igår - 22:34  
 

. Foto: Stefan Roos

 
  Läs mer...  
 


 
  ÖFK har på de senaste fyra matcherna mot GIF Sundsvall tagit bara ett poäng  
  av Haldo Jonsson | Igår - 21:53  
 

Dags att ändra på det nu mn statistiken talar för GIF Sundsvall

 
  Läs mer...  
     
 
Nyhetsarkiv
28 Okt 2023 - 20:12 Nu är det klart - Ope IF spelar i div 3 nästa år!
28 Okt 2023 - 19:10 Matchens överraskning
28 Okt 2023 - 18:12 Förlust för Ytterhogdal i dag i första kvalmatchen till div2
28 Okt 2023 - 17:02 Säkrat kontrakt - i Vilda västern-match
28 Okt 2023 - 14:04 Startelvan
28 Okt 2023 - 12:09 - Vi åker upp till Östersund för att spela en final
27 Okt 2023 - 14:56 Inte bara fotboll på lördag på arenan
27 Okt 2023 - 14:28 Följ ÖFK - Örebro SK via fotbollz.se
27 Okt 2023 - 13:57 Kvalet till div 3 avslutas
26 Okt 2023 - 21:03 Nu är bygget av allaktivitetshallen i Krokom i full gång
26 Okt 2023 - 14:33 Jo, det är en viktig match
26 Okt 2023 - 13:46 Formtabellen har ett föga imponerande Örebrofacit, men det ä
26 Okt 2023 - 10:53 Dagens visdomsord
25 Okt 2023 - 15:47 Träning med provspelare idag
25 Okt 2023 - 09:09 Resultat div1 damer
24 Okt 2023 - 23:38 Nu gäller det
24 Okt 2023 - 10:20 ÖFK - Det ni gör är viktigare än många kan tro
24 Okt 2023 - 05:45 Sista matchen för säsongen hemma mot tabellfyran
23 Okt 2023 - 21:42 Aly Keita i europaform - blev Trissvinnare mot GAIS
23 Okt 2023 - 13:30 Tack för allt Fimpen !
 
 
 
13
kommentarer
Dags börja blicka mot undre strecket?
av Per Lagerbäck | 21 Jun 2026 - 23:30
Första knappa 40 minuterna var
4
kommentarer
Spelomgång 10 div.4 Jämtland-Härjedalen 2026
av Lasse Granbacka | 22 Jun 2026 - 22:37
Ledning nu med 7 poäng fö
4
kommentarer
ÖFK - IFK Norrköping 0-0 matchen pågår
av Lasse Granbacka | 21 Jun 2026 - 17:19
ÖFK - IFK Norrköping 0-2
3
kommentarer
Målskytten Jabir Abdihakim Ali är klar för Öfk
av Haldo Jonsson | 22 Jun 2026 - 16:02
Jabir Abdihakim Ali Foto Haldo Jons
2
kommentarer
Ali Sulic lämnar ÖFK för norsk klubb.
av Haldo Jonsson | 24 Jun 2026 - 15:04
Bilden från Ali Suljics f
 Skrivet den Tis 16 Jun 21:16
 Skrivet den Tor 14 Maj 00:14
 Skrivet den Fre 27 Feb 06:25
fotbollz.se på Facebook