Startsidan...
  Forum
  Krönika
   
  Videoklipp
   
   
  Kommande matcher
  Länkar
   
  Medarbetare
   
  Kontaktformulär
   
  Sökning
  Skriv en nyhet
   
  Bli medlem
  Om FotbollZ.se
   
  Vill du skriva på fotbollz.se?
  Gör fotbollz.se till din startsida
OFK Supporters
tabell Tabell SvFF Min fotboll 
besök Websupport
 

SKÖN POÄNG
av Per Lagerbäck
Publicerad 28 Apr 2024 - 15:16 

Trots en hel del individuella misstag ett steg framåt vad gäller laginsatsen. Keita matchens lirare.

Jag tycker att ÖFK startade matchen riktigt bra, och skapade ett visst tryck framåt, och hade ett tämligen säkert försvarsspel. Sedan fanns en del livsfarliga bolltapp, samt för få spelare med tillbaka vid Helsingborgs vändningar. Keita måste anses lika viktig som en tvåmålsskytt, då många målvakter hade släppt in två mål i denna halvlek.

De positiva saker jag anser fanns i lagspelet annars var en bra kommunikation, bättre rörelse än tidigare och inte minst ett mer varierat spel framåt. Några riktigt vassa chanser kanske inte skapades, men en mängd hörnor. Där saknar jag verkligen Stolt, som alltid är livsfarlig på fasta situationer. Finns ingen som riktigt har levt upp till det ännu i övrigt.

Andra halvlek tycker jag blir lite svagare av ÖFK, och det skapas betydligt mindre framåt. Helsingborg parkerade ofta på ÖFK:s planhalva, men faktiskt skapades ändå färre chanser. Sannolikt bl a beroende på att fler ÖFK-are stannade kvar defensivt.

Ingen utespelare glänste väl idag, men Markström gjorde en av sina bättre matcher, och Ghanoum och Adjoumani gjorde i huvudsak en bra match. Adjoumani låg dessutom bara kvar på marken i onödan vid ett par tillfällen. I sig ett stort steg framåt. Han måste vara ett samtalsämne mellan domare, och han kommer att få allt svårare att få frisparkar med sig om detta inte minskar. Ordonez är fortsatt farlig, men vid ett par tillfällen tjänstefel att inte släppa bollen vidare.

Jag var riktigt orolig mot slutet, men uppskattade att ÖFK inte överdrev maskandet, utan mer satsade på att bollen skulle undan när det var farligt. Åter tveksam till byte av Brendon, trots att det inte var hans bästa match. Poängen satt riktigt skönt, och jag tror att laget kommer att hitta sitt spel alltmer.

Dagens betyg:

Keita 5 - En fantastiskt bra match.

Hedenqvist 3 – Ok insats.

Jablinski 3 – Gjorde sitt jobb.

Ghanoum 4 – Mer än godkänd

Adjoumani 4 – Knapp fyra, men dock.

Brendon 3 – Gör det han ska, men glänste inte. Fick ta mycket ansvar.

Markström 4 – Jobbade hårt, fint passningsspel och blicken med hela tiden tycker jag.

Oluwayemi 3 – Bra med bollen, men syns för lite.

Nsa 3 – Inte riktigt lika bra som tidigare.

Bonnah 3 – Jobbade också bra. En av de bättre matcherna av honom, men räcker inte riktigt till fyran.

Ordonez 3 – Ska som sagt samla lite assistpoäng också. Inte bara göra allt själv. Men en riktigt bra värvning.

Winbo 3 – Hann inte se honom mycket.

Musolitin - 3 En riktigt stark trea. Han skapar hela tiden för både sig själv och andra genom sitt agerande.

Bonde 3 – Får trots allt en trea, men verkade lite nervös. Men inte så konstigt i det läge han kom in.

Norrby 3 – Får ändå godkänt.

Karlsson Grach 3 – Stark trea. Han ser direkt till att bli jobbig för det skånska försvaret.

 
 
5 Kommentarer:
Gäst: Tapas skrev | 29 Apr 2024 - 08:31
Krokomshallen kan inte komma snart nog! Hoppas hoppas hoppas att den är ordentligt byggd med en bra och mjuk grund under ett högklassigt konstgräs.
2
Gäst: Bo-helge skrev | 28 Apr 2024 - 20:35
Man måste komma ihåg att från 2013 har öfk, ofta varit väldigt skadedrabbat, det fanns under Potters tid matcher då dom inte hade fullt på bänken, även då
0
Gäst: @ope skrev | 28 Apr 2024 - 19:42
Och det gjorde inte Potter?
0
Gäst: Ope skrev | 28 Apr 2024 - 16:17
Min analys av skadelistan är att man tränar på hårt underlag i minusgrader. Det sliter på leder och muskelfästen.
2
Gäst: Robban49 skrev | 28 Apr 2024 - 15:30
Man måste ju få ställa frågan... Vad är det som gör att ÖFK alltid har längsta skadelistan i superettan??
Något måste det ju bero på??
Detta är ingen kritik utan en undran vad det beror på!!
4
 
Sök på fotbollz.se
   
  Ope IF planerar för konstgräs på Torvallens IP  
  av Haldo Jonsson | Idag - 17:36  
 

 
  Läs mer...  
 


 
  Bråk på läkaren på NP3 Arena  
  av Haldo Jonsson | Idag - 12:04  
 

-Jag fick ett hårt slag på näsan så blodet rann, det säger ÖFK- supportern Stig Magnusson t.v till fotbollz.se. Han såg matchen tillsammans med sin kompis och arbetskamrat Nicke Bergman. Foto Haldo Jonsson

 
  Läs mer...  
 


 
  Två kanoner som ger ÖFK hopp om en bra höst  
  av Agne Svärd | Igår - 23:24  
 

 
  Läs mer...  
 


 
  GIF Sundsvall - ÖFK 0-2 (0-0)  
  av Martin Nylander | Igår - 19:52  
 

Efter bra andra halvlek vann ÖFK Norrlandsderbyt!



 
  Läs mer...  
     
 
Nyhetsarkiv
21 Okt 2023 - 15:39 Oturligt självmål knäckte ÖFK
21 Okt 2023 - 15:25 Matchens överraskning
21 Okt 2023 - 15:01 En otrolig kämpamatch
21 Okt 2023 - 12:03 Startelvan i dag
21 Okt 2023 - 07:21 Fotbollsgalan 2023
20 Okt 2023 - 22:39 Osäkert om största stjärnan i GAIS Jonas Lindberg och f.d ÖF
20 Okt 2023 - 20:56 Kvalet till div 3 fortsätter
20 Okt 2023 - 15:23 Följ GAIS - ÖFK via fotbollz.se
20 Okt 2023 - 10:29 Kämpen Simon Kroon tränade för fullt i går - det gläder oss
20 Okt 2023 - 10:23 Sista matchen för säsongen för kamraterna
20 Okt 2023 - 09:43 Nytt om kvalet till div 2 Norrland
19 Okt 2023 - 15:13 Yannick Adjoumanis kontrakt går ut i höst - vad händer sedan
18 Okt 2023 - 22:40 ÖFK håller god form - bara en förlust på 13 matcher.
18 Okt 2023 - 16:30 Mittfältaren Nebiyou Perry åter i träning med ÖFK
18 Okt 2023 - 10:22 Erick Brendon har fått ett bud
17 Okt 2023 - 22:46 Före detta ÖFK- spelaren Henrik Bellman fick uppleva terrorn
17 Okt 2023 - 11:02 Mängder av före detta ÖFK-spelare finns i utländska klubbar
17 Okt 2023 - 10:20 WO till IFK Östersund i dm finalen 2023 herr
16 Okt 2023 - 21:20 Tabelll trean i sista bortamatchen
16 Okt 2023 - 15:08 Hede IK (1933) levererar ⚽⚽⚽
 
 
 
6
kommentarer
 Två kanoner som ger ÖFK hopp om en bra höst
av Agne Svärd | Igår - 23:24
5
kommentarer
Spelomgång 10 div.4 Jämtland-Härjedalen 2026
av Lasse Granbacka | 22 Jun 2026 - 22:37
Ledning nu med 7 poäng fö
4
kommentarer
Nädå, vi slipper det nedre strecket
av Per Lagerbäck | Igår - 19:02
Vilken klasskillnad i denna match.
2
kommentarer
Ali Sulic lämnar ÖFK för norsk klubb.
av Haldo Jonsson | 24 Jun 2026 - 15:04
Bilden från Ali Suljics f
1
kommentar
Bråk på läkaren på NP3 Arena 
av Haldo Jonsson | Idag - 12:04
-Jag fick ett hårt slag p
 Skrivet den Tis 16 Jun 21:16
 Skrivet igår kl 23:24
 Skrivet den Fre 27 Feb 06:25
fotbollz.se på Facebook