Startsidan...
  Forum
  Krönika
   
  Videoklipp
   
   
  Kommande matcher
  Länkar
   
  Medarbetare
   
  Kontaktformulär
   
  Sökning
  Skriv en nyhet
   
  Bli medlem
  Om FotbollZ.se
   
  Vill du skriva på fotbollz.se?
  Gör fotbollz.se till din startsida
OFK Supporters
tabell Tabell SvFF Min fotboll 
besök Websupport
 

TOM PRIPP AVGÅR SOM ORDFÖRANDE I ÖFKS ELITBOLAG .
av Haldo Jonsson
Publicerad 30 Aug 2024 - 19:23 

Tom Pripp. Foto Haldo Jonsson

Den stora förändringen i styrelsearbetet blir att förenings- och bolagsstyrelsen kommer att arbeta närmare varandra. Det ska bli ett bättre samarbete. Tidigare har det ofta varit så att båda styrelserna jobbat åtskilda. Den ena styrelsen har inte vetat vad den andra gör.

Det ska det bli slut på nu och det är en mycket positiv förändring.

Inför extra bolagsstämman i september, har ÖFK tillkännagett att ordföranden Tom Pripp kommer att avgå tillsammans med Per Mårtensson och Peter Nordgren.

Den stora förändringen i styrelsearbetet blir att föreningsstyrelsen och bolagsstyrelsen kommer att arbeta närmare varandra. Det ska bli ett bättre samarbete. Tidigare har det ofta varit så att båda styrelserna jobbat åtskilda. Den ena styrelsen har inte vetat vad den andra gör.

Det ska det bli slut på nu och det är en mycket positiv förändring.

Kvar finns Ulf Ringdahl och Anders Cederberg och Andreas Ehn som adjungerad ledamot. Det känns tryggt. Då vet vi att de kommer att bli kontinuitet i styrelsen i fortsättningen. De vet hur en slipsten ska dras.

ÖFK har anledning att tacka Tom Pripp för hans tid i föreningen. Han har lagt ner ett gott arbete och han har varit ÖFK:s frontfigur.

Det är viktigt att ha en frontfigur som tål törnar.

Alla elitfotbollsföreningar behöver en person som offentligt stiger fram och visar kraft. Jag tror även att ÖFK behöver en person som, om det behövs, kan slå näven i bordet. Jag tror att ÖFK kan må bra av det. Det hade behövts i hög grad, när ÖFK satte fel budget i fjol.

ÖFK har en adjungerad ledamot som är redovisningskonsult. Det är ett bra beslut.

Vem som stiger fram som frontfigur i ÖFK blir intressant och återstår att se. ÖFK får inte bli anonyma.

Det blir även en viktig uppgift för styrelsen att stärka förtroendet för ÖFK så de attraherar företagen (sponsorerna) samt att man ökar intäkterna nästa år. Då får det inte bli underskott. Det är viktigt för ÖFK:s trovärdighet och överlevnad.

I år kommer det att bli ett underskott på, enligt uppskattning ett belopp på minst fem miljoner.

Som man gjort tidigare i två år hoppas ÖFK på att företaget Auxesis Pharma där Roar Adelsten är vd och i samarbete med Lars Larsson kommer att rädda ÖFK igen, genom att ÖFK erhåller pengar vid varje aktieförsäljning.

På så sått stöttar man ett företag som ska etablera sig i Östersund samtidigt som man hjälper ÖFK ekonomiskt. Det är en utmärkt idé.

Etableringen av företaget i Östersund fortskrider enligt plan. Nu har man klart med lokaler i Östersund där tillverkningen av läkemedlet ska inrymmas.

Aktiens nuvarande värde ligger på ca 80 kronor. ÖFK får sälja dem för mycket lägre pris

Erbjudandet gäller oktober månad ut.

ÖFK måste marknadsföra aktieförsäljningen på sin hemsida. Av någon anledning har man hittills inte gjort det, vad vi sett.

 
 
3 Kommentarer:
Gäst: Anders T skrev | 31 Aug 2024 - 19:42
Av vilken anledning skulle ÖFK sälja aktierna till ett mycket lägre pris om marknadsvärdet är 80 kronor per aktie ?
0
Gäst: Propp ansvarig ändå ju.. skrev | 31 Aug 2024 - 14:42
Nu lämnar råttorna skeppet..
2
Gäst: Men snälla skrev | 30 Aug 2024 - 20:16
En spade är en spade, ÖFK förefaller vara i fritt fall och Tom Pripp är högst delaktig.
12
 
Sök på fotbollz.se
   
  Bråk på läkaren på NP3 Arena  
  av Haldo Jonsson | Idag - 12:04  
 

-Jag fick ett hårt slag på näsan så blodet rann, det säger ÖFK- supportern Stig Magnusson t.v till fotbollz.se. Han såg matchen tillsammans med sin kompis och arbetskamrat Nicke Bergman. Foto Haldo Jonsson

 
  Läs mer...  
 


 
  Två kanoner som ger ÖFK hopp om en bra höst  
  av Agne Svärd | Igår - 23:24  
 

 
  Läs mer...  
 


 
  GIF Sundsvall - ÖFK 0-2 (0-0)  
  av Martin Nylander | Igår - 19:52  
 

Efter bra andra halvlek vann ÖFK Norrlandsderbyt!



 
  Läs mer...  
 


 
  Matchens prestation  
  av Göte Murén | Igår - 19:50  
 

.

 
  Läs mer...  
     
 
Nyhetsarkiv
26 Jun 2023 - 06:38 Ifk vinner mot serietrean. Morlind spikar igen . Elvbo 2 mål
25 Jun 2023 - 20:20 Från Ifk till Ope dam
25 Jun 2023 - 18:33 Derby i Ytterhogdal
25 Jun 2023 - 05:57 Derby dax
24 Jun 2023 - 22:25 Frösö IF -Skellefteå FF
24 Jun 2023 - 21:35 Under uppehållet; en liten genomlysning av Hos Andreas Tipse
23 Jun 2023 - 16:57 Alsens IF - Tandsbyns FK 1-2 (1-0)
23 Jun 2023 - 16:57 Cosmos FK - Myssjö/Ovikens IF
23 Jun 2023 - 16:43 Ope IF - Frösö FK 2-2 (1-1)
23 Jun 2023 - 10:24 Resultat Spelomgång 10 div.4 Jämtland 2023
22 Jun 2023 - 22:49 Äntligen 3 poäng igen! (BFK 2-ÖFK: 2-1)
22 Jun 2023 - 17:35 Glad Midsommar
22 Jun 2023 - 07:58 Referat: Alsens IF - Tandsbyns FK 1-2 (1-0)
22 Jun 2023 - 07:22 ny seger?
21 Jun 2023 - 17:24 'Matchanalys av U21-landslagsanalytiker'
21 Jun 2023 - 15:37 Nu är det klart med en aktivitetshall i Krokom
21 Jun 2023 - 09:43 Stenhård Härjedalsk kamp på Zakrisvallen mellan Älvros IK --
21 Jun 2023 - 08:00 Sandvikens if på besök
19 Jun 2023 - 09:06 Referat: Ope IF - Kvarnsvedens IK
19 Jun 2023 - 09:05 Resultat helgens matcher
 
 
 
6
kommentarer
 Två kanoner som ger ÖFK hopp om en bra höst
av Agne Svärd | Igår - 23:24
5
kommentarer
Spelomgång 10 div.4 Jämtland-Härjedalen 2026
av Lasse Granbacka | 22 Jun 2026 - 22:37
Ledning nu med 7 poäng fö
4
kommentarer
Nädå, vi slipper det nedre strecket
av Per Lagerbäck | Igår - 19:02
Vilken klasskillnad i denna match.
2
kommentarer
Ali Sulic lämnar ÖFK för norsk klubb.
av Haldo Jonsson | 24 Jun 2026 - 15:04
Bilden från Ali Suljics f
1
kommentar
ÖFK har på de senaste fyra matcherna mot GIF Sundsvall tagit bara ett poäng 
av Haldo Jonsson | 25 Jun 2026 - 21:53
Dags att ändra på det nu
 Skrivet den Tis 16 Jun 21:16
 Skrivet igår kl 23:24
 Skrivet den Fre 27 Feb 06:25
fotbollz.se på Facebook