Startsidan...
  Forum
  Krönika
   
  Videoklipp
   
   
  Kommande matcher
  Länkar
   
  Medarbetare
   
  Kontaktformulär
   
  Sökning
  Skriv en nyhet
   
  Bli medlem
  Om FotbollZ.se
   
  Vill du skriva på fotbollz.se?
  Gör fotbollz.se till din startsida
OFK Supporters
tabell Tabell SvFF Min fotboll 
besök Websupport
 

NU ÄR JAG RIKTIGT FÖRBANNAD
av Lars Larsson Stockholm
Publicerad 18 Maj 2024 - 15:57 

Jag såg visserligen inte bortamatchen mot Skövde, men en startelva med bara en spets i match efter match är ju faktiskt direkt korkat. Det är dags att ändra på det om det skall bli några mål. Hur svårt kan det vara. Idag är det hur lätt som helst för motståndarna att eliminera eventuella ÖFK hot. Alla lag vet ju hur ÖFK spelar. Ordonez på bänken är ett taktiskt vansinne. Både Grach Karlsson och han skall vara på banan.

Jag förstår absolut inte ledarskapets tänk. I alla fall om ambitionen är att vinna matcher.

 
 
9 Kommentarer:
Gäst: Tapas skrev | 20 Maj 2024 - 11:55
Det är klart att det är för dåligt att det görs för få mål, men ser man inte matchen så blir det svårt att bli tagen på allvar. Det är inte antalet anfallare som gör att K-G missar bollen när han har öppet mål, eller att skottet sitter i ramen.

Nyckeln till att göra mål är självförtroende, vilket kommer från förtroende och kontinuitet. Det som Powell bör göra är att låta samma elva spela, men då måste spelarna börja ta jobbet på allvar och hålla sig fri från skavanker och sjukdomar.
1
Gäst: Lars-Göran Forslund skrev | 19 Maj 2024 - 16:36
Tung kritik från en självutnämnd expert kan säkert ibland kännas tung.
Men när "experten" själv säger att han inte sett den aktuella matchen blir åtminstone jag förvånad över tonläget i kommentaren.
Men det är klart att Fotbollz måste ha högt förtroende för en skribent vars kommentarer efter en match publiceras utan att vederbörande har sett matchen.
4
Gäst: Tung start på säsongen skrev | 18 Maj 2024 - 22:46
Testa 2st forwards känns uddlöst med bara en.

Sluta byta ut våran bästa mitt mitt (Brendon) när vi jagar mål.
Bättre byta ut defensiv mittfältare då typ Sporrong .

Alla yttrar, Forwards, Offensiv mittfältare behöver träna avslut. Alla skjuter som krattor.
+ Alla ytterbackar behöver träna inlägg.

Sluta spela Chris som högerytter. N´sa är högerback och inget annat.

Hopcutt och Kroon känns helt ur slag.




1
Gäst: Lars Larsson, Sthlm skrev | 18 Maj 2024 - 20:26
Jag har hållit mig lugn i åryllj ju hg Vx vtpå flera matcher, men nu är jag ordentligt förbaskad. Vår tränare må ju för fasiken inse att det görs alldeles för få mål. Att då ha en strategi med så få målgörare som möjligt på plan verkar ju totalt hål i huvudet. Nu är det dags för ett omtänk. Spelarna i laget har oanade kvaliteer men får inte möjlighet att visa dessa, med detta korkade spelsätt. Vakna.
5
Gäst: Tobbe skrev | 18 Maj 2024 - 19:10
Att inte ÖFK gör mål i dag är helt otroligt normalt skulle dom gjort 3 stycken dom skapar chanser blir själv sällan överspelade alla jobbar stenhårt
Vissa perioder dominerade dom ha tålamod och tänk på vad Powell har byggt upp när han kom var ÖFK under isen totalt men överlevde och lyckades hålla kvar dom i superettan tålamod
4
Gäst: Kunnig skrev | 18 Maj 2024 - 17:08
När han bytte ut Musolitin blev det sämre både offensivt och defensivt. Fattar inte bytet.
2
Gäst: Hoppfull skrev | 18 Maj 2024 - 16:40
Vi tappar inte poäng för att Brendon petades…
0
Gäst: Jämte skrev | 18 Maj 2024 - 16:40
Håller med dig till 100% har sagt det länge!! Funkar inte med en på topp.Powell hade både K-G & Malle på topp ett tag förra säsongen och det vart bra tyngd framåt om jag inte minns fel
0
Gäst: Supporter skrev | 18 Maj 2024 - 16:24
Helt rätt och förra matchen tappar vi poäng för att Brendon petades. Den här coachningen håller inte.
1
 
Sök på fotbollz.se
   
  Bråk på läkaren på NP3 Arena  
  av Haldo Jonsson | Idag - 12:04  
 

-Jag fick ett hårt slag på näsan så blodet rann, det säger ÖFK- supportern Stig Magnusson t.v till fotbollz.se. Han såg matchen tillsammans med sin kompis och arbetskamrat Nicke Bergman. Foto Haldo Jonsson

 
  Läs mer...  
 


 
  Två kanoner som ger ÖFK hopp om en bra höst  
  av Agne Svärd | Igår - 23:24  
 

 
  Läs mer...  
 


 
  GIF Sundsvall - ÖFK 0-2 (0-0)  
  av Martin Nylander | Igår - 19:52  
 

Efter bra andra halvlek vann ÖFK Norrlandsderbyt!



 
  Läs mer...  
 


 
  Matchens prestation  
  av Göte Murén | Igår - 19:50  
 

.

 
  Läs mer...  
     
 
Nyhetsarkiv
25 Sep 2025 - 22:00 Matchens överraskning
25 Sep 2025 - 18:02 Startelvan i kväll
24 Sep 2025 - 18:37 Rapport från träningen - Förkylning härjar bland spelarna.
24 Sep 2025 - 14:31 Följ ÖFK - Utsiktens BK via fotbollz.se
24 Sep 2025 - 14:19 Mot publikrekord
24 Sep 2025 - 12:54 ifk distriktsmästare p 19
23 Sep 2025 - 10:40 Omgångens prestationer div 4
23 Sep 2025 - 09:43 avgörande matcher väntar !!!!!!!!!!
23 Sep 2025 - 09:38 tabell femman på besök
22 Sep 2025 - 22:33 Chovanie Amatkarijo uttagen i veckans lag
22 Sep 2025 - 10:47 Referat: Ope IF - Sundsvalls DFF 2
22 Sep 2025 - 10:39 Simon Marklund - en betydelsefull spelare som kan och vill m
21 Sep 2025 - 21:21 Bilder från Ope IF - Svartviks IF 1-0
21 Sep 2025 - 21:05 Resultat spelomgång 20 div.4 Jämtland - Härjedalen 2025
21 Sep 2025 - 11:39 Nu väntar återigen en match på liv och död
21 Sep 2025 - 10:46 Referat: Åre Slalomklubb - Tandsbyns FK 1-0 (0-0)
20 Sep 2025 - 19:10 seger i bortamötet
20 Sep 2025 - 18:59 Bilder från ÖFK - Umeå FC 3-0 (1-0) med statistik och tabell
20 Sep 2025 - 18:41 Två ÖFK spelare fick högsta poängen mot Umeå FC
20 Sep 2025 - 17:23 Bilder Ope-Sundsvall DFF 2 4-0 (2-0)
 
 
 
6
kommentarer
 Två kanoner som ger ÖFK hopp om en bra höst
av Agne Svärd | Igår - 23:24
5
kommentarer
Spelomgång 10 div.4 Jämtland-Härjedalen 2026
av Lasse Granbacka | 22 Jun 2026 - 22:37
Ledning nu med 7 poäng fö
4
kommentarer
Nädå, vi slipper det nedre strecket
av Per Lagerbäck | Igår - 19:02
Vilken klasskillnad i denna match.
2
kommentarer
Ali Sulic lämnar ÖFK för norsk klubb.
av Haldo Jonsson | 24 Jun 2026 - 15:04
Bilden från Ali Suljics f
1
kommentar
ÖFK har på de senaste fyra matcherna mot GIF Sundsvall tagit bara ett poäng 
av Haldo Jonsson | 25 Jun 2026 - 21:53
Dags att ändra på det nu
 Skrivet den Tis 16 Jun 21:16
 Skrivet igår kl 23:24
 Skrivet den Fre 27 Feb 06:25
fotbollz.se på Facebook