Startsidan...
  Forum
  Krönika
   
  Videoklipp
   
   
  Kommande matcher
  Länkar
   
  Medarbetare
   
  Kontaktformulär
   
  Sökning
  Skriv en nyhet
   
  Bli medlem
  Om FotbollZ.se
   
  Vill du skriva på fotbollz.se?
  Gör fotbollz.se till din startsida
OFK Supporters
tabell Tabell SvFF Min fotboll 
besök Websupport
 

NU KAN VI BLICKA FRAMÅT
av Per Lagerbäck
Publicerad 24 Nov 2024 - 17:18 Uppdaterad 24 Nov 2024 - 21:20

Andra halvlek blev närmast en parodi på fotboll i det växande snötäcket, men ÖFK kunde hålla undan, och kontraktet är räddat. Tusen tack för det!!

Simon Marklund gör mål. Foto: Thord-Eric Nilsson

Lund visade upp en frejdigare sida idag än i torsdags, och lyckades ta sig fram till en hel del chanser redan i matchöppningen. En inte alldeles solklar straff gav dem sedan vittring på Superettan. Dock kunde ÖFK ganska snabbt dämpa entusiasmen något med en perfekt långboll från Hopcutt (tror jag) upp mot en fritt springande Karlsson Grach, som dock inte kom loss, men såg Marklund komma löpandes på motsatt sida alldeles solo, och passningen blev väldigt bra, och Marklund satte bollen säkert i mål. Oerhört befriande.

När sedan Hopcutt själv lugnt placerade in 2- 1 efter hörna kändes läget tämligen lugnt. Resultatet stod sig halvleken ut, utan att Lund skapade så mycket. Men i snöyran i andra halvlek tycktes skåningarna trivas bäst. De tryckte ofta tillbaka ÖFK, och ibland blev det lite vimsigt. Funktionärerna tvingades rensa sor del av planen från allt tjockare snö. Så småningom kom så kvitteringen på nick, och nerverna började att ge sig tillkänna igen. Ytterligare ett mål bakåt skulle kunna bli ett riktigt gissel.

Tiden rullade dock på, utan ytterligare bortsladdning av snön. Lund blev mer slarvigt chanstagande, och lyckades inte skapa dom riktigt farliga chanserna, och det ledde till slut till att Simon Kroon i sin allra sista tävlingsmatch kunde snappa upp bollen långt ner på egen planhalva och sedan driva fram genom snön fram till motståndarnas straffområde varefter han rullade bollen i mål. En oerhört häftig avslutning för publiken, laget, ledarna och då särskilt Simon Kroon.

Tack ÖFK för att ni kommer att bjuda på spel i Superettan även kommande säsong!!

Betygsättning känns lite chansartat, liksom spelet i snöyran. Därför lite försiktigt.


Benediktsson 2 - Alltför slarvig med fötterna

Hedenqvist 3 – Gör en riktigt bra insats. Nära fyra.

Suljic 3 – Gjorde i snöyran några missar, men ändå i huvudsak säker.

Bonde 3 – Gör en bra match, vilket inte var lätt under dessa förutsättningar.

Adjoumani 3 – En svag trea då han dels gjorde några misstag, och dels reagerar för känslomässigt ibland. Dock ett par fantastiska brytningar.

Brendon 3 – Håller lugnet, och hans enkla spel funkar bra i snön.

Sporrong 3 – I huvudsak stabil.

Musolitin 3 – Inte hans bästa match. En svag trea.

Hopcutt 3 – Hade en halvdan start, men lyfte successivt. Hade jag bara tittat på de lyckade instaserna hade betyget varit riktigt högt, men det blandas för mycket.

Marklund 4 – Återigen är det främst hans inställning och jobb jag gillar, men att göra mål och skapa lägen för andra gör det inte sämre.

Karlsson Grach 4 – Nu kom det en riktigt bra match från honom. Bra jobb, in i närkamperna i tid och blicken lyft.

Perry 3 – Skapar möjligheter, men lyckades inte förvalta.

Bonnah 3 – Det bästa jag sett från honom på länge.

Jag återkommer med en säsongssammanfattning och snittbetyg på spelarna så småningom.

 
 
 
Sök på fotbollz.se
   
  Bråk på läkaren på NP3 Arena  
  av Haldo Jonsson | Idag - 12:04  
 

-Jag fick ett hårt slag på näsan så blodet rann, det säger ÖFK- supportern Stig Magnusson t.v till fotbollz.se. Han såg matchen tillsammans med sin kompis och arbetskamrat Nicke Bergman. Foto Haldo Jonsson

 
  Läs mer...  
 


 
  Två kanoner som ger ÖFK hopp om en bra höst  
  av Agne Svärd | Igår - 23:24  
 

 
  Läs mer...  
 


 
  GIF Sundsvall - ÖFK 0-2 (0-0)  
  av Martin Nylander | Igår - 19:52  
 

Efter bra andra halvlek vann ÖFK Norrlandsderbyt!



 
  Läs mer...  
 


 
  Matchens prestation  
  av Göte Murén | Igår - 19:50  
 

.

 
  Läs mer...  
     
 
Nyhetsarkiv
20 Sep 2025 - 14:54 oväntad förlust för kamraterna
20 Sep 2025 - 14:49 Gustav Odenlind - en stor talang som snart är tillbaka
20 Sep 2025 - 08:01 Helgens matcher
19 Sep 2025 - 23:00 ÖFK - Umeå FC 3-0 (1-0)
19 Sep 2025 - 21:59 Matchens överraskning
19 Sep 2025 - 21:57 Matchens prestation
19 Sep 2025 - 21:17 Viktiga tre poäng
19 Sep 2025 - 18:10 Startelvan
19 Sep 2025 - 15:35 Resultat och Tips div 2 Norrland uppflyttning
19 Sep 2025 - 15:35 Resultat och Tips div 3 mellersta Norrland
18 Sep 2025 - 16:30 Rapport från träningen - Det mesta ser riktigt bra ut, men d
18 Sep 2025 - 10:39 Följ ÖFK - umeå fc via fotbollz.se
17 Sep 2025 - 21:52 Frösö IF BK - Alsens IF 4-3 (1-1)
17 Sep 2025 - 21:16 Det blir ingen lätt match mot Umeå FC , men vi tror på vårt
16 Sep 2025 - 13:28 Nu väntar en ny match på liv och död
16 Sep 2025 - 13:04 Dags att förändra backlinjen i ÖFK - Theodor måste in till h
16 Sep 2025 - 12:09 kuben väntar, viktiga poäng på spel
15 Sep 2025 - 18:57 Rasmus Forsell gav trygghet till laget - Blev Trissvinnare m
15 Sep 2025 - 09:55 långresa för ifk
14 Sep 2025 - 21:32 Nu har nog 'tåget gått' för Ytterhogdals del ⚽⚽&
 
 
 
6
kommentarer
 Två kanoner som ger ÖFK hopp om en bra höst
av Agne Svärd | Igår - 23:24
5
kommentarer
Spelomgång 10 div.4 Jämtland-Härjedalen 2026
av Lasse Granbacka | 22 Jun 2026 - 22:37
Ledning nu med 7 poäng fö
4
kommentarer
Nädå, vi slipper det nedre strecket
av Per Lagerbäck | Igår - 19:02
Vilken klasskillnad i denna match.
2
kommentarer
Ali Sulic lämnar ÖFK för norsk klubb.
av Haldo Jonsson | 24 Jun 2026 - 15:04
Bilden från Ali Suljics f
1
kommentar
ÖFK har på de senaste fyra matcherna mot GIF Sundsvall tagit bara ett poäng 
av Haldo Jonsson | 25 Jun 2026 - 21:53
Dags att ändra på det nu
 Skrivet den Tis 16 Jun 21:16
 Skrivet igår kl 23:24
 Skrivet den Fre 27 Feb 06:25
fotbollz.se på Facebook