Startsidan...
  Forum
  Krönika
   
  Videoklipp
   
   
  Kommande matcher
  Länkar
   
  Medarbetare
   
  Kontaktformulär
   
  Sökning
  Skriv en nyhet
   
  Bli medlem
  Om FotbollZ.se
   
  Vill du skriva på fotbollz.se?
  Gör fotbollz.se till din startsida
OFK Supporters
tabell Tabell SvFF Min fotboll 
besök Websupport
 

MEDIOKER INSATS AV ÖFK
av Micke Olofsson
Publicerad 8 Nov 2025 - 18:03 Uppdaterad 8 Nov 2025 - 21:37

Sandvikens IF - ÖFK 5-0 (2-0)

En talande bild. Målvakten Rasmus Forsell byts in som utespelare.

Det vart en medioker insats ifrån ÖFK i afton.

Idag var vi 2a på bollen och ett mer taggat Sandviken gör en mycket bättre match.

Vi saknade några viktiga kuggar idag för att kunna göra en jämnare match. Framför allt Jabir där framme. Även Sporrong Granström och Bonnah på mitten.

Sedan var det inte lätt för matchotränade Croon i målet som borde ha tagit några av skotten. Kändes som vi var lite för lätta på mittfältet och vi hade svårt att hålla ihop laget och vinna duellerna.

Sedan hade vi en alldeles för tunn bänk med fyra avbytare.Tycker ändå att startdebutanten unge Eseg Yossief gör många bra saker trots sin orutin.

Känns som yttrarna Amatkaijo och Adjoumani saknade Jabir där framme när de sökte någon i boxen. Kirby hade det väldigt svårt att få fast bollarna i boxen.

Men nu tar vi nya tag mot en ny säsong

Trissen går till
Adjoumani 3
Amatkarijo 2
Eseg 1

 
 
17 Kommentarer:
Gäst: Alltså skrev | 11 Nov 2025 - 23:24
Tror inte hade spelat ngn roll o spela med en gubbe kort sista minuterna,hade ingen betydelse om det blivit 2-3mål till i baken,tycker inte att Croon så speciellt bra ut i målet.
0
Gäst: Martin skrev | 11 Nov 2025 - 16:16
Att Forsell byttes in som utespelare var nog ett bättre alternativ än att spela med en man kort sista minuterna. N'sa hade en skadekänning vilket gjorde att han inte kunde fortsätta.

Kollar vi på de övriga som saknades så var det avstängning på Sunday och Sporrong.
Skador på Bonnah, Jabir och Hopcut. Det fanns förhoppningar att Bonnah skulle kunna spela men det gick helt enkelt inte.

Sedan kan man alltid diskutera laguttagningen. Croon gjorde ok match den han fick stå och vi har behov av målvakter till nästa säsong.
0
Gäst: Jens skrev | 11 Nov 2025 - 13:31
Vilken spelare/ ledare tror ni skulle gå ut inför match och säga att matchen är betydelselös? Skulle bli världens ramaskriv.
0
Gäst: Hoppfull skrev | 11 Nov 2025 - 07:43
@Alltså

Jag hörde bla honom säga att det var viktigt att se de spelare som inte fått så mycket speltid, bl a Croon

din tolkning är att ÖFK inte brydde sig, det tror jag inte skvatt på
Inte om pratade med spelarna efter matchen iallafall
0
Gäst: Alltså skrev | 10 Nov 2025 - 23:26
@Hoppfull::Såg du intervjun med Tor-Arne innan matchen,han sa att de var viktigt att prestera bra,för vid vinst kunde man placera sig före några lag i serien,vilket var bra för då fick man lite mera pengar från förbundet!Tror inte matchen var betydelselös!Men ÖFK uppträdde som om den var det!!!
0
Gäst: Hoppfull skrev | 10 Nov 2025 - 12:52
Men ge er med teorier, varför lägga så mycket energi på något som ni inte vet något om..
är det bara för att skapa gnäll och kritik, eller vad tänker man blir bättre med dessa kommentarer? Vad är liksom syftet?

Varför skulle det vara en läggmatch? Så jävla töntig kommoentar, en helt betydelselös match i nedre delen av Superettan, finns ingen logik i att tro att det skulle vara en läggmatch
1
Gäst: Tilo skrev | 10 Nov 2025 - 08:46
Otroligt dåligt gjort att inte ta med någon spelare från U 19 till matchen i sandviken ! Varför gör ÖFK ner sina egna ungdomar , vad säger kalle Ramborg ? En målvakt ska stå i mål och en utespelare ska spela ute ! Var det en lägg match ? Spelinspektionen bör titta på hur mycket det spelades på under denna match ! Dåligt ÖFK Dåligt !
9
Gäst: Jens skrev | 10 Nov 2025 - 08:39
Pinsamt!! Att man inte ens har full bänk utan måste byta in reservmålvakten som utespelare är så fruktansvärt pinsamt! Vi spelar förfasen inte Div 3
0
Gäst: Kalle skrev | 9 Nov 2025 - 20:21
Va på matchen i Sandviken åker på flera borta matcher, laget skötte sig sig som vanligt bra mot oss supportar som va där.
Kommer även nästa år gå på norra stå och åka på borta matcher.
3
Gäst: Supporterpåplats skrev | 9 Nov 2025 - 17:57
Inte ett dugg bedrövligt mot oss supportrar som var där..
Tror knappast spelarna tänkte att nu sumpa vi den här matchen för att vara respektlösa mot supportrarna som tagit sig hit.

Givetvis tråkigt med förlust och ett spel som hade mer att önska, men jag åker på bortamatcher för att jag tycker det är kul, ibland vinner de och ibland förlorar dem, såsom idrott är



3
Gäst: Flatte skrev | 9 Nov 2025 - 17:36
Va på plats i Sandviken , det va trevlig att träffa spelarna och alla ledarna i laget .
Morsade på Molander och Stefan som gör ett jättejobb.
Nu ser jag framemot matcherna i svenska cupen.
Om ni inte har varma kallingar kan jag rekommendera ett besök på Woolpower.
God jul Alla öfk vänner.





.


3
Gäst: Opebacken skrev | 9 Nov 2025 - 15:06
Bedrövligt mot supportrarna!! Det var ju ett gäng som var på plats.
1
Gäst: Alltså skrev | 9 Nov 2025 - 12:21
Man undrar varför så många spelare saknas?och varför man inte har med några spelare från Akademin?
1
Gäst: Robban49 skrev | 9 Nov 2025 - 12:12
Det skulle vara roligt att veta status på de spelare som saknades!!
Ledningen säger att det är en viktig match och åker till matchen med tre utespelare på bänken!!
0
Gäst: Hoppfull skrev | 9 Nov 2025 - 01:00
Saknade inte Jabir, däremot Sunday och Sporrong och Bonnah

Tråkigt för Croon, men förstår tränaren idé om att de ville se mer av honom och han gjort bra matcher tidigare.
Försvaret fungerade inte alls, Ghanoum gjorde det bra, men Suljic och Sunday är nog mer samspelta
Mittfältet fungerade inte heller

Hade Amatkarijo/ Kirby lyckats i början av matchen, hade det kanske sett annorlunda ut

Det var ju egentligen bara matchen mellan Trelleborg -Örebro som spelade roll, för övriga lag handlade det bara om placering (vilket i sig är ekonomiskt viktigt)
I övrigt var flera matcher väldigt målrika
0
Gäst: Supporter skrev | 8 Nov 2025 - 17:10
Hade varit lika bra med Wo i denna match totalt ointresserad från öfk.Fy skäms i sista matcen.
0
Gäst: Öfkare skrev | 8 Nov 2025 - 16:09
Öfk målis briljerar i första halvlek.Ser bra ut det här.
0
 
Sök på fotbollz.se
   
  Bråk på läkaren på NP3 Arena  
  av Haldo Jonsson | Idag - 12:04  
 

-Jag fick ett hårt slag på näsan så blodet rann, det säger ÖFK- supportern Stig Magnusson t.v till fotbollz.se. Han såg matchen tillsammans med sin kompis och arbetskamrat Nicke Bergman. Foto Haldo Jonsson

 
  Läs mer...  
 


 
  Två kanoner som ger ÖFK hopp om en bra höst  
  av Agne Svärd | Igår - 23:24  
 

 
  Läs mer...  
 


 
  GIF Sundsvall - ÖFK 0-2 (0-0)  
  av Martin Nylander | Igår - 19:52  
 

Efter bra andra halvlek vann ÖFK Norrlandsderbyt!



 
  Läs mer...  
 


 
  Matchens prestation  
  av Göte Murén | Igår - 19:50  
 

.

 
  Läs mer...  
     
 
Nyhetsarkiv
20 Sep 2025 - 14:49 Gustav Odenlind - en stor talang som snart är tillbaka
20 Sep 2025 - 08:01 Helgens matcher
19 Sep 2025 - 23:00 ÖFK - Umeå FC 3-0 (1-0)
19 Sep 2025 - 21:59 Matchens överraskning
19 Sep 2025 - 21:57 Matchens prestation
19 Sep 2025 - 21:17 Viktiga tre poäng
19 Sep 2025 - 18:10 Startelvan
19 Sep 2025 - 15:35 Resultat och Tips div 2 Norrland uppflyttning
19 Sep 2025 - 15:35 Resultat och Tips div 3 mellersta Norrland
18 Sep 2025 - 16:30 Rapport från träningen - Det mesta ser riktigt bra ut, men d
18 Sep 2025 - 10:39 Följ ÖFK - umeå fc via fotbollz.se
17 Sep 2025 - 21:52 Frösö IF BK - Alsens IF 4-3 (1-1)
17 Sep 2025 - 21:16 Det blir ingen lätt match mot Umeå FC , men vi tror på vårt
16 Sep 2025 - 13:28 Nu väntar en ny match på liv och död
16 Sep 2025 - 13:04 Dags att förändra backlinjen i ÖFK - Theodor måste in till h
16 Sep 2025 - 12:09 kuben väntar, viktiga poäng på spel
15 Sep 2025 - 18:57 Rasmus Forsell gav trygghet till laget - Blev Trissvinnare m
15 Sep 2025 - 09:55 långresa för ifk
14 Sep 2025 - 21:32 Nu har nog 'tåget gått' för Ytterhogdals del ⚽⚽&
14 Sep 2025 - 20:43 Referat Selånger - Ope dam
 
 
 
5
kommentarer
 Två kanoner som ger ÖFK hopp om en bra höst
av Agne Svärd | Igår - 23:24
5
kommentarer
Spelomgång 10 div.4 Jämtland-Härjedalen 2026
av Lasse Granbacka | 22 Jun 2026 - 22:37
Ledning nu med 7 poäng fö
4
kommentarer
Nädå, vi slipper det nedre strecket
av Per Lagerbäck | Igår - 19:02
Vilken klasskillnad i denna match.
2
kommentarer
Ali Sulic lämnar ÖFK för norsk klubb.
av Haldo Jonsson | 24 Jun 2026 - 15:04
Bilden från Ali Suljics f
1
kommentar
ÖFK har på de senaste fyra matcherna mot GIF Sundsvall tagit bara ett poäng 
av Haldo Jonsson | 25 Jun 2026 - 21:53
Dags att ändra på det nu
 Skrivet den Tis 16 Jun 21:16
 Skrivet igår kl 23:24
 Skrivet den Fre 27 Feb 06:25
fotbollz.se på Facebook