Startsidan...
  Forum
  Krönika
   
  Videoklipp
   
   
  Kommande matcher
  Länkar
   
  Medarbetare
   
  Kontaktformulär
   
  Sökning
  Skriv en nyhet
   
  Bli medlem
  Om FotbollZ.se
   
  Vill du skriva på fotbollz.se?
  Gör fotbollz.se till din startsida
OFK Supporters
tabell Tabell SvFF Min fotboll 
besök Websupport
 

DAGS BÖRJA BLICKA MOT UNDRE STRECKET?
av Per Lagerbäck
Publicerad Igår - 23:30 Uppdaterad 11:42

Första knappa 40 minuterna var årets sämsta, mot ett inte alltför starkt Norrköping. En viss uppryckning i andra räckte inte långt. Nu får vi hoppas på att ledare och spelare inser allvaret.

.Bortaklacken skötte sig bra. Foto. Thord-Eric Nilsson

Det var en bedrövlig första halvlek där försvarslinjen var fullständigt osynkad, och ÖFK-spelarna verkade vilse på alla ställen på plan. De flesta gjorde enkla misstag och missbedömningar. Börjar hela gänget känna att de får spela oavsett vilka insatser de gör? Det pinsamma är att inte Norrköping ser särskilt bra ut heller. Det är bara ÖFK som är sämre. Sämre som lag framför allt.

Jag har ifrågasatt enskilda beslut hos ledarna tidigare, men nu känns det som att det finns en tjurskallighet, eller en fullständig brist på blick för hur spelarna presterar. Detta känns särskilt synd efter en så fin start på säsongen då såväl ledare som spelare och laget som helhet gjort det riktigt bra, men kurvan är nu dramatiskt fallande.

Ett lyft skedde dock under andra halvlek, men det fanns fortfarande mycket som gjorde mig konfunderad. Jag hoppas verkligen att alla inblandade både får möjlighet att uttrycka sina åsikter och att alla sätter sig ner och funderar hur man ska hitta tillbaka till den fina starten.

Förra säsongen var ledarskapet klart bristfälligt, med en tjurighet vid en spelidé som lästes totalt av motståndarna efter fyra- fem omgångar, och absolut noll insikt fanns i behov av variation. Nu blir det en annan form av tjurighet, där vissa spelare istället får fortsätta match efter match, även om det inte fungerar särskilt bra.

Jag inser att jag kanske är onödigt kategorisk i mina åsikter, men jag vidhåller min tjurighet i att stora delar av truppen verkligen visat vilken kapacitet som finns, men att den för tillfället tycks nästan raderad. Men jag är övertygad om att så behöver det inte vara. Jag har trott tydligt på tränare Miljanovic, men det börjar att svikta lite. Dock inte i närheten av Livani, som sakta körde ÖFK ner i botten. Må det inte hända även detta år.

Betygen;

Uppenberg 4 - Räddar vid flera tillfällen ÖFK från en större förlust.

Qasem 2 - Gjorde tre fantastiska försvarsinsatser, men han håller inte ihop försvaret, och har ibland svårt att själv vara på rätt ställe.

Widgren 2 - Gör en svag match.

Azzi 2 - Närmast en trea i mittförsvaret.

Adjoumani 3 - Har egentligen inget särskilt att klaga på, men det blev inte heller så mycket positivt.

Miljanovic 1 - Nä, nu är det dags att vila ett par matcher.

Begic 3 - Gör inte särskilt många misstag, men gör inte heller han någon särskilt bra insats.

Marklund 3 - Gör ändå tydliga försök att skapa något.

Özkan 2 - Väldigt lite synlig.

Edwards 2 - Ja, var var du?

Stensrud 1 - Det fanns ju ljuspunkter i början av säsongen, men nu vill inget fungera.

Navassardian 2 - Jag går mot strömmen och anser att han i alla fall fanns på rätt plats, men missen var nästan oförklarlig. Men pressen på en spelare som nästan inte får några chanser blir väldigt stor när han till slut släpps in. Jag hoppas innerligt att han själv initierade bytet, vilket det tydligen inte var, och då anser jag att det var ett helt felaktigt beslut att plocka av honom. Jag tycker istället att det är dags att låta honom starta i nästa match.

Anyanwu 3 - Helt oförklarligt att han tappade sin självklara startplats.

Delgado 2 - Jag såg honom inte.

Molls Donald 2 - Inte han heller var särskilt synlig.

Oluwayemi 2 - Kom helt fel ett par gånger, men försökte verkligen hitta på saker.

De spelare jag tycker är självklara i en startelva är Widgren, Anyanwu, Adjoumani, Marklund, Edwards och Begic.

 
 
3 Kommentarer:
Gäst: ÖFK:are skrev | Idag - 15:44
JABIR klar!
1
Gäst: Jens skrev | Idag - 12:57
Vilket skämt! Om någon höll kvar ÖFK i matchen igår så var det Qasem. Han stod för flera avgörande ingripanden och var enligt mig lagets klart bästa spelare. Att lyfta fram Uppenberg i stället känns märkligt.
2
Gäst: Öfkare skrev | Idag - 11:40
Våra forwards saknar målsinne så enkelt är det.
3
 
Sök på fotbollz.se
   
  ÖFK FÖRLORADE MOT IFK NORRKÖPING -FÖRSTA HEMMAFÖRLUSTEN FÖR I ÅR  
  av Lasse Granbacka | Igår - 23:13  
 

ÖFK - IFK Norrköping 0-2 (0-1)

Trissvinnaren Abodi Qasem före match. Foto Thord-Eric Nilsson

 
  Läs mer...  
 


 
  Bildspel ÖFK - IFK Norrköping  
  av Thord-Eric Nilsson  | Igår - 23:03  
 

.Foto Thord-Eric Nilsson

.Publikrekord fö i år och soligt var det. Foto Thord-Eric Nilson

 
  Läs mer...  
 


 
  Matchens överraskning  
  av Lars Larsson Stockholm  | Igår - 22:24  
 

 
  Läs mer...  
 


 
  Ali Suljic lämnar ÖFK?  
  av Haldo Jonsson | Igår - 22:11  
 

Foto Micke Olofsson

 
  Läs mer...  
     
 
Nyhetsarkiv
1 Jun 2026 - 20:04 Bilder från Ope dam - Ljusdal 1-5
1 Jun 2026 - 18:37 Bildkavalkad från ÖFK - Örebro SK 3-2 (1-2)
1 Jun 2026 - 15:47 Omgångens prestation i div 4 Jämtland
1 Jun 2026 - 15:46 Rsultat spelomgång 6 div.4 Jämtland-Härjedalen 2026
1 Jun 2026 - 08:26 Svenska cupen 26/27 omg 1-2
1 Jun 2026 - 03:02 Min tes håller - det här kan bli riktigt bra
31 Maj 2026 - 23:05 Resultat och Tips div 3 mellersta Norrland
31 Maj 2026 - 22:49 Bilder från Svartvik-Ope 2-0
31 Maj 2026 - 22:30 Brunflo FK - Tandsbyns FK 1-1 (1-0)
31 Maj 2026 - 21:04 STARK UPPHÄMTNING AV ÖFK MOT ÖREBRO SK.
31 Maj 2026 - 20:30 Matchens prestation
31 Maj 2026 - 20:22 Matchens överraskning
31 Maj 2026 - 19:46 Tack för tre poäng!
31 Maj 2026 - 15:48 Startelvan mot Örebro SK i eftermiddag
30 Maj 2026 - 15:55 Stuguns/Ragunda BK- KD 55 5-1 (3-1)
30 Maj 2026 - 14:42 Örebros tränare Rickard Norling inför matchen
30 Maj 2026 - 14:28 Tuva spika igen
29 Maj 2026 - 16:11 Tips div 2 Norland
29 Maj 2026 - 14:12 Helgens matcher
29 Maj 2026 - 14:06 Inför matchen ÖFK - Örebro
 
 
 
15
kommentarer
Jabir Abdihakim Ali åter till ÖFK? 
av Haldo Jonsson | 18 Jun 2026 - 20:54
Jabir foto Haldo Jonsson
8
kommentarer
Spelomgång 9 div.4 Jämtland-Härjedalen 2026
av Lasse Granbacka | 15 Jun 2026 - 15:53
Nu när alla lag har spelat 8 m
4
kommentarer
ÖFK - IFK Norrköping 0-0 matchen pågår
av Lasse Granbacka | Igår - 17:19
ÖFK - IFK Norrköping 0-2
3
kommentarer
Dags börja blicka mot undre strecket?
av Per Lagerbäck | Igår - 23:30
Första knappa 40 minuterna var
2
kommentarer
Tips div 3 mellersta Norrland - Två derbyn
av Haldo Jonsson | 18 Jun 2026 - 10:55
Anundsjö IF leder serien. J
 Skrivet den Tis 16 Jun 21:16
 Skrivet den Tor 14 Maj 00:14
 Skrivet den Fre 27 Feb 06:25
fotbollz.se på Facebook