Startsidan...
  Forum
  Krönika
   
  Videoklipp
   
   
  Kommande matcher
  Länkar
   
  Medarbetare
   
  Kontaktformulär
   
  Sökning
  Skriv en nyhet
   
  Bli medlem
  Om FotbollZ.se
   
  Vill du skriva på fotbollz.se?
  Gör fotbollz.se till din startsida
OFK Supporters
tabell Tabell SvFF Min fotboll 
besök Websupport
 

EN TREVLIG STUND VID VÄSTRA STATION OCH EN HÄLSNING TILL LÄSARNA I FOTBOLLZ.SE
av Haldo Jonsson
Publicerad 8 Apr 2024 - 21:26 Uppdaterad 8 Apr 2024 - 21:26

André Nader och Ali Suljic.Foto Haldo Jonsson

I dag var det en underbar dag i Östersund. De var riktigt varmt, solen sken och det luktade vår. Det var en dag då man måste ut och njuta.

Det var det jag gjorde och jag var inte ensam. Det var många som passade på att känna livsnerven inom sig.

Plötsligt dök två fotbollsspelare med familjer upp framför mig. Det var mittbacken Ali Suljic och mittfältaren André Nader. Givetvis såg jag möjligenen att växla några ord med dem. En sådan chans missar man inte. Speciellt nu när jag har svårt att ta mig in på träningen.

Det blev en trevlig stund som jag med glädje ser tillbaka på. Jag möttes av två sympatiska och trevliga fotbollsspelare och trevliga fruar eller sambos.

När vi efter ett bra tag skildes åt, var jag en positiv erfarenhet rikare. Möte mellan människor är viktigt och för en ÖFK-vän speciellt mötet med ÖFK-folk.

Båda hade en hälsning till läsarna av fotbollz.se:

Suljic sa, att de hade något riktigt bra på gång. Vi har bra spelare och fin sammanhållning i laget. Nader inflikade; att de var mer rörligt spel i år än vad de var i fjol. – ”Det är viktigt att många kommer till matcherna och stöttar oss.”

Jag berömde dom över vinsten mot Trelleborg efter riktigt bra spel, men jag kunde ändå inte undgå att fråga varför man slocknade lite i senare delen av första halvlek, men kom igen så bra i andra.

Svårt att svara på sa Suljic, men det kan vara så att vi var överlägsna i början på matchen. När vi inte fick utdelning i form av mål, kanske vi mattades lite.

Powell var inte nådig i paus och vi återfick intensiteten och skärpan i andra halvlek och kunde vinna.

André Nader och Ali Suljic. Foto Haldo Jonson

 
 
2 Kommentarer:
Gäst: Haldo skrev | 8 Apr 2024 - 22:42
Läktaren är öppen 15 minuter efter träningens början och då har jag ingen möjliget att komma dit
0
Gäst: Tapas skrev | 8 Apr 2024 - 21:57
Trevligt inslag, kul att de ser ut att trivas. Du skriver att du har svårt att ta dig in på träningen, varför då? Är de inte öppna för allmänheten?
3
 
Sök på fotbollz.se
   
  Två kanoner som ger ÖFK hopp om en bra höst  
  av Agne Svärd | Igår - 23:24  
 

 
  Läs mer...  
 


 
  GIF Sundsvall - ÖFK 0-2 (0-0)  
  av Martin Nylander | Igår - 19:52  
 

Efter bra andra halvlek vann ÖFK Norrlandsderbyt!



 
  Läs mer...  
 


 
  Matchens prestation  
  av Göte Murén | Igår - 19:50  
 

.

 
  Läs mer...  
 


 
  Matchens överraskning  
  av Lars Larsson | Igår - 19:49  
 

.

 
  Läs mer...  
     
 
Nyhetsarkiv
4 Aug 2025 - 10:39 Jamie Hopcutt räddade ÖFK - blev Trissvinnare
4 Aug 2025 - 07:36 Kort topp och lång svacka - precis som vanligt
3 Aug 2025 - 20:20 Spelomgång 13 div.4 jämtland - härjedalen 2025
3 Aug 2025 - 20:04 Jamie Hopcutt - matchens lirare mot helsingborg
3 Aug 2025 - 18:46 förlust mot topplaget
3 Aug 2025 - 18:43 derby dax
3 Aug 2025 - 18:06 Hede IK är redo för Cosmos FK ⚽⚽⚽
3 Aug 2025 - 17:29 Philip Bonde debuterade i dag för sin nya klubb Västerås SK
3 Aug 2025 - 13:18 - Lite tuffare här än i Stockholm - intervju med med Max Cro
3 Aug 2025 - 10:42 Bilder från matchen Ope - Friska Viljor Akademi 6-0 (3-0)
3 Aug 2025 - 10:42 Åsikter om ÖFK:s spel
2 Aug 2025 - 22:02 Referat: Ope IF - IFK Östersund DM-final
2 Aug 2025 - 21:06 Om schabblet
2 Aug 2025 - 18:47 ÖFK - Helsingborgs IF 2-2 (2-2)
2 Aug 2025 - 18:00 Kamraterna vinner i uppflyttningsserien
2 Aug 2025 - 15:47 Matchens prestation
2 Aug 2025 - 15:45 Matchens överraskning
2 Aug 2025 - 15:33 Ojämn insats av ÖFK
2 Aug 2025 - 12:12 Startelvan
1 Aug 2025 - 16:25 Det var nästan 20 år sedan jag träffade ÖFK-profilen och box
 
 
 
5
kommentarer
Spelomgång 10 div.4 Jämtland-Härjedalen 2026
av Lasse Granbacka | 22 Jun 2026 - 22:37
Ledning nu med 7 poäng fö
4
kommentarer
Nädå, vi slipper det nedre strecket
av Per Lagerbäck | Igår - 19:02
Vilken klasskillnad i denna match.
2
kommentarer
 Två kanoner som ger ÖFK hopp om en bra höst
av Agne Svärd | Igår - 23:24
2
kommentarer
Ali Sulic lämnar ÖFK för norsk klubb.
av Haldo Jonsson | 24 Jun 2026 - 15:04
Bilden från Ali Suljics f
1
kommentar
ÖFK har på de senaste fyra matcherna mot GIF Sundsvall tagit bara ett poäng 
av Haldo Jonsson | 25 Jun 2026 - 21:53
Dags att ändra på det nu
 Skrivet den Tis 16 Jun 21:16
 Skrivet igår kl 23:24
 Skrivet den Fre 27 Feb 06:25
fotbollz.se på Facebook