meny  
 
 
- Start
- Nyheter/Information
 
- Spelprogram/Referat
- Spelartruppen
- Statistik
- Hemmaarena
- Återblick -24
- Återblick -23
- Återblick -22
- Återblick -21
- Återblick -20
- Återblick -19
- Återblick -18
- Återblick -17
- Återblick -16
- Återblick -15
- Återblick -14
- Återblick -13
- Återblick -12
- Återblick -11
- Återblick -10
- Återblick -09
- Återblick -08
- Återblick -07
- Återblick -06
- Intervjuer
- Länkar
- Forum
 
- Kontakta oss
 
tabell Aktuell tabell   skytteliga Skytteliga
 
- Allsvenskan  Tabell
 
 
 
     
   
     
 

ÄNTLIGEN FLYT
av Per Lagerbäck
Publicerad 13 Maj 2026 - 21:56 

Tack tränare Miljanovic för att Navassardian faktiskt byttes in!

Som vanligt en match med många ansikten för ÖFK. Mycket var riktigt bra, men en del finns definitivt också att slipa på. ÖFK började tämligen bra och hade en del chanser och Stensrud fick faktiskt några lägen och nu satt två av dom. Första på perfekt inlägg från Azzi, och det andra efter fint spel från Edwards, Marklund och Özkan. Måste vara oerhört skönt för honom, men mig övertygar han fortfarande inte.

Efter 2- 0-målet svajade faktiskt försvarsspelet lite. Känns som att inte någon riktigt styr det, och vid flera tillfällen tappades spelare bort, och tyvärr blev det en reducering innan halvleken avslutades. Det kändes vid det tillfället att ingen av ÖFK:arna hade koll på "sin" spelare. Även vid kvitteringen gick det lite för lätt för de gröntröjade att hitta rätt inne i straffområdet.

I andra halvlek satt jag och längtade efter att Navassardian skulle bytas in, och jag blev stort positivt överraskad när det "redan" skedde i 75e minuten. Han visade direkt att han var tänd och jobbade bra. Riktigt skönt att han fick sätta sina två väldigt påpassliga mål.

Det känns kanse som att jag är för kritisk efter en tvåmålsseger på bortaplan, men jag får skylla på att mina förväntningar på laget och spelarna är höga, kanske för höga. det fantastiska är att jag nu dessutom börjar tro på att det är fullt möjligt att få slåss om en allsvensk plats. Detta då jag inte tycker att egentligen något lag är bättre än ärets ÖFK. Vi har toppspelare som Anyanwu, Widgren, Marklund och faktiskt Edwards, och sedan ett helt koppel mycket kompetenta spelare.Oftast är dessutom lagspelet riktigt bra, och i stort sett alla jobbar verkligen för laget.

Betygen:

Uppenberg 3 - Hade egentligen inte så mycket att göra, och var chanslös på målen.

Widgren 4 - Lugn och säker, men skulle kanske ta ett större ansvar för att hålla ihop försvaret.

Anyanwu 4 - Inte en av hans bättre matcher, men visst är han bra ändå.

Azzi 4 - Tycker han var bäst i försvaret idag och ett fantastiskt inlägg på första målet.

Adjoumani 3 - Tycker att han är i en liten svacka, men har kanske för höga förväntningar.

Miljanovic 3 - Gör åter en tämligen bra match, utan att glänsa.

Edwards 4 - Tycker att han tillhörde de bästa ÖFK:arna idag. Nosar på en femma.

Begic 3 - Också en ganska stabil insats.

Özkan 3 - Hände mindre runt honom idag.

Marklund 4 - Åter en bra match, utan att gå helt i topp. Borde ha fått bli målgörare.

Stensrud 3 - Hade en solklar fyra på honom till att han underlät att spela en totalt fri Marklund mitt framför målet. Tjänstefel, även om han sköt i stolpen själv.

Bozikovic 4 - Kom inte riktigt rätt in i matchen, men perfekt agerat vid avgörande målet.

Molls Donald 3 - Inte så synlig.

Jag både förstår och accepterar om de flesta tycker att jag är orättvis mot Stensrud, som gör två mål, men som känt är jag oerhört inriktad på att alla SKA vara lagspelare i första hand, och där vill jag se mer av honom. jag hoppas att han får bli inhoppare i nästa match, och då får göra två mål till. Men kom ihåg att sandviken är en lika svår motståndare som vilket som helst av de andra lagen i denna jämna serie.

Fast nu ska vi verkligen njuta ett par dagar att ÖFK är femma, bara en poäng från direktplats till Allsvenskan. Som sagt, detta kan bli en oerhört rolig säsong, då jag anser att ÖFK kan ta poäng från vilket lag som helst (och förlora mot vilket lag som helst).

 
 
3 Kommentarer:
Gäst: Babby Bengt "Loket" Lind(gren) skrev | 16 Maj 2026 - 15:39
vad jag vet har Emma inte sagt nåt om målet, då ska det vara godkänt :D
1
Gäst: Snoddas skrev | 13 Maj 2026 - 23:16
Finns några saker som kan göra spelet ännu bättre.
Spelet med fötterna för målvakten.
Våga ge Navardian startplats.
Låt Özkan vila någon match och in med Luna.
Sulgic tillbaka
Låt Adjomani vila och kör med Azzi
2
Gäst: Bra domare skrev | 13 Maj 2026 - 22:41
Vad jag förstår, var det inget fel på domaren.
I kvällens drabbning
4
 
Sök på fotbollz.se
   
  GIF Sundsvall - ÖFK sänds på storbildsTV på Stortorget  
  av Haldo Jonsson | Igår - 19:28  
 

Fotbollsest på Stortorget

 
  Läs mer...  
 


 
  Målskytten Jabir Abdihakim Ali är klar för Öfk  
  av Haldo Jonsson | 22 Jun 2026 - 16:02  
 

Jabir Abdihakim Ali Foto Haldo Jonsson

 
  Läs mer...  
 


 
  Dags börja blicka mot undre strecket?  
  av Per Lagerbäck | 21 Jun 2026 - 23:30  
 

Första knappa 40 minuterna var årets sämsta, mot ett inte alltför starkt Norrköping. En viss uppryckning i andra räckte inte långt. Nu får vi hoppas på att ledare och spelare inser allvaret.

.Bortaklacken skötte sig bra. Foto. Thord-Eric Nilsson

 
  Läs mer...  
 


 
  ÖFK FÖRLORADE MOT IFK NORRKÖPING -FÖRSTA HEMMAFÖRLUSTEN FÖR I ÅR  
  av Lasse Granbacka | 21 Jun 2026 - 23:13  
 

ÖFK - IFK Norrköping 0-2 (0-1)

Trissvinnaren Abodi Qasem före match. Foto Thord-Eric Nilsson

 
  Läs matchreferat  
     
 
Nyhetsarkiv
3 Apr 2024 - 10:18 Kommer vi att få se Potter på Jämtkraft Arena på lördag?
2 Apr 2024 - 17:02 De ljusnar på målvaktsfronten och inte bara det - Inblick i
1 Apr 2024 - 20:40 Den matchen kunde ÖFK vunnit ännu större
1 Apr 2024 - 20:38 Nebiyou Perry briljerade - vann Trissen i premiären
1 Apr 2024 - 14:24 Bildspel GIF Sundsvall - ÖFK
31 Mar 2024 - 17:20 Korta nyheter - Om före detta ÖFK-spelaren Hosam Aiesh
30 Mar 2024 - 22:25 Grym avslutning
30 Mar 2024 - 21:25 Nu vet vi - sämre kan det faktiskt inte bli
30 Mar 2024 - 17:01 Matchens prestation
30 Mar 2024 - 15:14 Matchens överraskning
30 Mar 2024 - 13:50 Matchreferat ÖFK skänkte bort poängen
30 Mar 2024 - 12:08 Startelvan i dag
30 Mar 2024 - 10:27 Förväntansfulla Falkar på väg till norrlandsderbyt - nu på p
30 Mar 2024 - 00:14 Inför matchen: GIF Sundsvall - ÖFK
29 Mar 2024 - 17:49 ÖFK har inte vunnet en premiär sedan 2016 - ett dåligt omen
29 Mar 2024 - 15:30 Rapport från träningen och synpunkter på laguttagningen
29 Mar 2024 - 09:39 Vänta med att sätta betyg på årets ÖFK
28 Mar 2024 - 10:48 GIF Sundsvall är en förening i förvandling.
27 Mar 2024 - 14:45 Fotbollz.se rustar för ännu en säsong
27 Mar 2024 - 10:44 ÖFK höll vad man lovade - en sistaminutenvärvning - men inge