meny  
 
 
- Start
- Nyheter/Information
 
- Spelprogram/Referat
- Spelartruppen
- Statistik
- Hemmaarena
- Återblick -24
- Återblick -23
- Återblick -22
- Återblick -21
- Återblick -20
- Återblick -19
- Återblick -18
- Återblick -17
- Återblick -16
- Återblick -15
- Återblick -14
- Återblick -13
- Återblick -12
- Återblick -11
- Återblick -10
- Återblick -09
- Återblick -08
- Återblick -07
- Återblick -06
- Intervjuer
- Länkar
- Forum
 
- Kontakta oss
 
tabell Aktuell tabell   skytteliga Skytteliga
 
- Allsvenskan  Tabell
 
 
 
     
   
     
 

TANKAR OM ÖFK
av Lars Larsson Stockholm
Publicerad 10 Aug 2025 - 13:01 Uppdaterad 10 Aug 2025 - 13:11

Einstein sa att upprepa samma sak och tro på förändrat resultat är definitionen på galenskap. Där är ÖFK idag.

Det måste ske något nytt. Flera spelare fungerar inte i det önskade spelsystemet. I matchen mot Landskrona var det minst fem spelare i startuppställningen som inte borde ha varit på plan.

Det går inte att skapa en verklighet/dröm med ett spelarmaterial som inte motsvarar de kraven. I det militära sas det att om inte kartan stämmer med terrängen gäller terrängen. Här någonstans bör ÖFK ledningen landa och utgå ifrån. Dvs utgå från det spelarmaterial som finns och inte från en dröm.

 
 
6 Kommentarer:
Gäst: Jens skrev | 11 Aug 2025 - 12:37
Att Adjou inte får chansen är högst förvånande, särskilt med tanke på att T. Johansson i grunden är högerback och därmed skulle kunna täcka den positionen.

Flera kommentarer menar att träningarna är för tuffa, och det stämmer av de träningarna jag sett. Det är riskabelt och det är det som blir faran, särskilt när man har en ung och oerfaren tränare som är övertygad om att han vet bäst. Lägg därtill en konflikträdd sportchef och en assistenttränare utan erfarenhet, och bilden blir tydligare hur detta kan fortgå.

Personligen tror jag att Kiarash skulle göra ett utmärkt jobb i ett upplägg liknande det i Sandviken, där han var assisterande och Eldar hade huvudansvaret.
2
Gäst: Öfkare skrev | 11 Aug 2025 - 11:46
Hur i helvete kan det vara möjligt att spelarna är trötta vid avspark.Någon måste ha ett kvartssamtal med tränarna från öfks högsta ledning.Det är krisläge i laget.
3
Gäst: Mats skrev | 11 Aug 2025 - 11:39
Håller med Jens i allt.\r\nSå vill jag se Adjou från start i nästa match,\r\nOck att inte Simon spelade från start??.\r\nOm dom tränar så hårt inför en match inte undra på att dom har tunga ben.\r\nNu är det poängen som gäller framöver.
4
Gäst: Robert skrev | 11 Aug 2025 - 11:30
ÖFKs träningar förstår jag mig inte på, varför relativt hård träning dag innan match?

Öfks lagutagnignar förstår jag mig inte på, Bonnah och Perry får spela mycket mer än de presterar. Brendon har inte fått chansen alls trots att hans lägstanivå är extremt hög och att han har presterat tidigare.

Förändringar under matchen förstår jag mig inte på, Marklund, Johansson och Edqvist byts ut trots bra matcher vid flera tillfällen. Bonnah, Perry, Suljic och Enemark kan göra usla insatser och spela 90 minuter. Det är som om dom förväntar sig att Perry och Bonnah ska börja spela bra om bara de får annan omgivning. Perry visar talang, men 42 matcher sen han kom tillbaka och ett mål en assist är uselt för en spelare som bidrar så lite defensivt. Samma med Bonnah, 40 matcher, 2 mål och 2 assist trots att han lämnar över 90% av de defensiva jobbet på innermittfält till Sporrong

Varför är Granström och Mörfelt invärvade när de ska spela så lite?

Varför ta in Croon som målvakt om man ska peta han för fjärdemålvakten (Origi)?
4
Gäst: Jens skrev | 11 Aug 2025 - 09:29
Kiarash visar en form av skygglappar vid laguttagningarna, fastlåst vid sina favoritspelare och ovillig att förändra oavsett situation, obegripligt att spelare som Brendon, Granström, m.fl. inte får mer chanser.

Taktiken är sedan länge genomskådad av motståndarna.

Se bara på GIF Sundsvall – en på pappret svagare trupp, men med en tränare som lyckas få ut maximalt av spelarna.
4
Gäst: Kral skrev | 10 Aug 2025 - 14:43
Det är inget fel på spelsystemet. Problemet är att öfk tränar
för hårt. Dom har ingen ork på matcherna
0
 
Sök på fotbollz.se
   
  GIF Sundsvall - ÖFK sänds på storbildsTV på Stortorget  
  av Haldo Jonsson | Igår - 19:28  
 

Fotbollsest på Stortorget

 
  Läs mer...  
 


 
  Målskytten Jabir Abdihakim Ali är klar för Öfk  
  av Haldo Jonsson | 22 Jun 2026 - 16:02  
 

Jabir Abdihakim Ali Foto Haldo Jonsson

 
  Läs mer...  
 


 
  Dags börja blicka mot undre strecket?  
  av Per Lagerbäck | 21 Jun 2026 - 23:30  
 

Första knappa 40 minuterna var årets sämsta, mot ett inte alltför starkt Norrköping. En viss uppryckning i andra räckte inte långt. Nu får vi hoppas på att ledare och spelare inser allvaret.

.Bortaklacken skötte sig bra. Foto. Thord-Eric Nilsson

 
  Läs mer...  
 


 
  ÖFK FÖRLORADE MOT IFK NORRKÖPING -FÖRSTA HEMMAFÖRLUSTEN FÖR I ÅR  
  av Lasse Granbacka | 21 Jun 2026 - 23:13  
 

ÖFK - IFK Norrköping 0-2 (0-1)

Trissvinnaren Abodi Qasem före match. Foto Thord-Eric Nilsson

 
  Läs matchreferat  
     
 
Nyhetsarkiv
25 Jul 2023 - 13:18 Det här väntar ÖFK i höst
23 Jul 2023 - 22:10 Trissvinnare för andra gången - Yannick Adjoumani
23 Jul 2023 - 16:36 Gefle IF - ÖFK 2-2 (0-1) bilder
22 Jul 2023 - 19:29 Matchreferat ÖFK skänkte bort segern
22 Jul 2023 - 19:26 Matchens prestation
22 Jul 2023 - 17:44 Matchens överraskning
22 Jul 2023 - 16:56 Så otroligt onödigt
22 Jul 2023 - 14:06 Startelvan
22 Jul 2023 - 11:11 Utmärkt insats av Ö FK i Gothia Cup - finalspel för P17
21 Jul 2023 - 14:11 Följ Gefle IF - ÖFK via fotbollz.se
21 Jul 2023 - 14:01 Så ska Gefle IF spela mot ÖFK
20 Jul 2023 - 21:21 Dagens träning i korthet
20 Jul 2023 - 21:18 Varning problemet
19 Jul 2023 - 20:31 Inga lätta poäng mot Gefle. Fotbollz.se har beviset
18 Jul 2023 - 11:12 Känns lite lättare
17 Jul 2023 - 21:41 Det fanns mycket att gotta sig åt mot Landskrona
17 Jul 2023 - 10:23 Ny träningsmatch
16 Jul 2023 - 22:13 Sebastian Karlsson Grach tog chansen när han fick starta - b
16 Jul 2023 - 10:13 Nöjd tvåmålsskytt - Sebastian Karlsson Grach
15 Jul 2023 - 23:43 Bilder från ÖFK - landskrona 4-1 (1-0)