meny  
 
 
- Start
- Nyheter/Information
 
- Spelprogram/Referat
- Spelartruppen
- Statistik
- Hemmaarena
- Återblick -24
- Återblick -23
- Återblick -22
- Återblick -21
- Återblick -20
- Återblick -19
- Återblick -18
- Återblick -17
- Återblick -16
- Återblick -15
- Återblick -14
- Återblick -13
- Återblick -12
- Återblick -11
- Återblick -10
- Återblick -09
- Återblick -08
- Återblick -07
- Återblick -06
- Intervjuer
- Länkar
- Forum
 
- Kontakta oss
 
tabell Aktuell tabell   skytteliga Skytteliga
 
- Allsvenskan  Tabell
 
 
 
     
   
     
 

USIKTENS BK BEGÄRD I KONKURS- NU DEMENTERAR DE.
av Haldo Jonsson
Publicerad 6 Okt 2025 - 17:19 Uppdaterad 7 Okt 2025 - 17:34

Det blir ingen konkurs meddelar Utsiktens BK. Föreningen är beredd att ordna upp sin ekonimi.

Artikeln uppdaterad.

Enligt Göteborgs-Posten är det en ställd som gjort begäran.

Den anställde anser att klubben är skyldig honom 79 281 kronor för utebliven lön, semesterutbetalningar och telefonutlägg under perioden maj–augusti 2025.

Konkursansökan lämnades in till Göteborgs tingsrätt i fredags.

”Föreningen kan inte rätteligen betala sina skulder och denna oförmåga är inte endast tillfällig. Föreningen är därmed på obestånd och ska försättas i konkurs”, står det i ansökan enligt GP.

Utsikten ligger just nu på 13:e plats – negativ kvalplats – i superettan.



 
 
7 Kommentarer:
Gäst: Tvivlande skrev | 7 Okt 2025 - 16:31
Blir ingen konkurs för Utsikten.
0
Gäst: Per Lagerbäck skrev | 7 Okt 2025 - 15:57
Om jag förstått det rätt blir det bara 15e lag som åker ur direkt, och 13e och 14e lag kvalar.
0
Gäst: målet skrev | 6 Okt 2025 - 19:40
tror dom kommer avsluta säsongen, upp till tingsrätten nu
1
Gäst: Martin Nylander skrev | 6 Okt 2025 - 18:55
Det bör vara så att ett lag åker ur. Vidare bör två lag kvala mot 2:orna i norr- och söderettan
0
Gäst: Pman skrev | 6 Okt 2025 - 18:33
Det är nog många kunniga som räknar på konsekvenserna av detta. Undrar hur reglerna är.

Är det så att det nu är bara ett lag som behöver kvala? Antagligen blir det lag14 och 15 som åker ut och lag 12 och 13 som måste kvala eftersom det ju finns två från div 1 som ska ha chansen att gå upp. Eller går bästa nerifrån upp utan kval ??? Någon som vet?

Fast kan det kanske inträffa att någon rik supporter till Utsikten räddar klubben genom att slanta upp det som behövs?

Hur som helst - Spännande är det att få se det slutliga utfallet efter detta.
0
Gäst: Martin Nylander skrev | 6 Okt 2025 - 18:29
Det är såklart positivt att avståndet till närmaste lag bakom ökar även om det avståndet krymper.
0
Gäst: Martin Nylander skrev | 6 Okt 2025 - 18:15
Tittar man snabbt på detta är ÖFK förlorare sett till Trelleborg och Örebro som är närmast bakom. ÖFK tappar 3 och TFF och ÖSK 1 p vardera. Negativt är också att avståendet till Brage och Sandviken ökar.
0
 
Sök på fotbollz.se
   
  Två kanoner som ger ÖFK hopp om en bra höst  
  av Agne Svärd | Igår - 23:24  
 

 
  Läs mer...  
 


 
  GIF Sundsvall - ÖFK 0-2 (0-0)  
  av Martin Nylander | Igår - 19:52  
 

Efter bra andra halvlek vann ÖFK Norrlandsderbyt!



 
  Läs matchreferat  
 


 
  Matchens prestation  
  av Göte Murén | Igår - 19:50  
 

.

 
  Läs mer...  
 


 
  Matchens överraskning  
  av Lars Larsson | Igår - 19:49  
 

.

 
  Läs mer...  
     
 
Nyhetsarkiv
28 Nov 2022 - 11:16 Fyra spelare i ÖFK fick förtroendet att medverka i flest ant
27 Nov 2022 - 11:15 Korta nyheter
25 Nov 2022 - 19:59 Om ÖFK faller då faller även ett stort företag - Det får sto
25 Nov 2022 - 15:21 Östersunds kommun gjorde rätt
25 Nov 2022 - 09:58 Lars Larssons tankar
24 Nov 2022 - 09:00 Lars Larssons tankar
23 Nov 2022 - 23:08 Magnus Powell i Norge - För att träffa Tom Pettersson?
23 Nov 2022 - 18:27 Chovanie Amatkarijo vann säsongens sammanlagda Trissen - fic
23 Nov 2022 - 11:42 Intervju med Östersunds Transferintressenter AB - Om ingen g
22 Nov 2022 - 17:22 För detta ÖFK spelarna Charlie Colkett och Ravel Morrison -
21 Nov 2022 - 20:57 Ian Burchnall kommer ihåg ÖFK - Vi kommer ihåg dig
21 Nov 2022 - 20:27 Korta Nyheter om Tom Petersson
21 Nov 2022 - 14:27 'nystarten'
21 Nov 2022 - 14:04 Intervju med Tom Pripp om dagens möte med licensnämnden
21 Nov 2022 - 10:33 Ekonomiska Satsningen på ÖFK fortsätter -miljonerna i hamn
20 Nov 2022 - 23:05 I morgon, måndag, avgörs ÖFK:s vara eller icke vara i Supere
20 Nov 2022 - 18:29 Trotjänaren Bengt Uno 'Wåfflan' Nilsson har gjort sitt i ÖFK
19 Nov 2022 - 20:38 ÖFK har förhållandevis höga spelarvärden i Superettan
19 Nov 2022 - 20:29 Tankar om ÖFK:s fortlevnad i Superettan
18 Nov 2022 - 18:38 Överdådigt - 1 miljon i hamn