meny  
 
 
- Start
- Nyheter/Information
 
- Spelprogram/Referat
- Spelartruppen
- Statistik
- Hemmaarena
- Återblick -24
- Återblick -23
- Återblick -22
- Återblick -21
- Återblick -20
- Återblick -19
- Återblick -18
- Återblick -17
- Återblick -16
- Återblick -15
- Återblick -14
- Återblick -13
- Återblick -12
- Återblick -11
- Återblick -10
- Återblick -09
- Återblick -08
- Återblick -07
- Återblick -06
- Intervjuer
- Länkar
- Forum
 
- Kontakta oss
 
tabell Aktuell tabell   skytteliga Skytteliga
 
- Allsvenskan  Tabell
 
 
 
     
   
     
 

KORT RAPPRT FRÅN TRÄNINGEN OCH NÅGRA UNDRINGAR ÖVER FÖRSVARET
av Haldo Jonsson
Publicerad 8 Jun 2026 - 20:50 Uppdaterad 8 Jun 2026 - 22:20

Arkivbild

Träningen denna vecka har fortlöpt vad man kan se enligt ritningarna. Något mera är inte att tillägga och de betyder att ÖFK har tränat bra och är väl förberedda för nästa match.

I morgon tisdag sätter sig spelarna på flyget för att åka mot Stockholm och Södertälje för att ta en dust med Nordic United.

Det är klokt att åka och spela samma dag.

Hemresan anträder de med nattåg i sovvagn hem till Östersund. Man kan förmoda att de inte har förlorat så mycket ork oh energi, för det är ingen rast och ro. Ljungskile väntar till helgen.

Det är två bortamatcher då ÖFK ska bevisa sin bortastyrka och ta med sig poäng hem.

Fortfarande har Nemanja stor tillgång till friska spelare och det gör det lättare för honom att välja den trupp han ville ha. I dag var det bara Ali Suljic och Luka som inte tränade.

Vi hoppas att spelarna i morgon är tillräckligt på hugget och tar befälet på plan redan när domaren blåser till match. Det behövs för Nordic United lämnar ingen pardon på sin hemmaarena. ÖFK möter ett medgångslag. Får de ta greppet från början och göra mål är det de svåra att stoppa, men ÖFK har ett bra försvar som det verkar oavsett hur de formeras och det känns lugnande.

Försvaret har blivit något som folk pratar om i dag.

En del undra vad som pågår och frågar mig, men jag har ingets svar att ge.

Mot Örebro var det många som blev förvånade när inte Sunday och Suljic fanns med i startelvan. Sunday är en av seriens i bästa mittbackar och skulle ta plats i nästan vilket lag som helst i Superettan.

Försäljning på gång undrade många?

Försvarslinje fugerade bra mot Örebro genom sin fina rörlighet och snabbhet, men visst var man skraj när bollarna från fasta situationer svepte in i straffområdet.

Jag diskuterade med mig själv om det inte var dags att sätta in Suljic igen. Han är en bra huvudspelare som höjer sig över mängden både i försvär och anfall.

Jag behövde inte fundera på det längre, när jag att Suljic inte fanns med i truppen till Södertälje.

Genast började spekulationerna igen. Varför undrade mång som hörde av sig.

Det är svårt att säga, men Suljic är säkert säljbar. Kanske till utlandet?

Det är kanske det mest troliga, för ÖFK måste sälja spelare för att undvika underskott.

Det är många och dyra resor i år.

Hur som helt må så vara med det, men får jag önska något, så är det att Sunday får starta. Han är för bra att sita på bänken och han är ingen oäven huvudspelare.

 
 
2 Kommentarer:
Gäst: Gäst skrev | 9 Jun 2026 - 23:47
Definitivt utfrysning ang Suljic. Tycker det finns många frågetecken.. inget imot palomino men han håller inte för att starta. Sunday som håller sån hög klass bänkad? Nemanja delar ju agent men en hel del av nyförvärven även nu startspelare så ifrågasätter hur ?rättvist? startelvan tas ut.
0
Gäst: Oense skrev | 9 Jun 2026 - 06:30
Behandlingen av Suljic är spännande, hur en spelare kan gå från startspelare i varje match till att inte ens få sitta på bänken.
Det känns som det ligger mer bakom än vad ÖFK erkänner och tveksamt om det är en försäljning, snarare utfrysning
3
 
Sök på fotbollz.se
   
  Dags börja blicka mot undre strecket?  
  av Per Lagerbäck | Igår - 23:30  
 

Första knappa 40 minuterna var årets sämsta, mot ett inte alltför starkt Norrköping. En viss uppryckning i andra räckte inte långt. Nu får vi hoppas på att ledare och spelare inser allvaret.

 
  Läs mer...  
 


 
  ÖFK FÖRLORADE MOT IFK NORRKÖPING -FÖRSTA HEMMAFÖRLUSTEN FÖR I ÅR  
  av Lasse Granbacka | Igår - 23:13  
 

ÖFK - IFK Norrköping 0-2 (0-1)

 
  Läs matchreferat  
 


 
  Bildspel ÖFK - IFK Norrköping  
  av Thord-Eric Nilsson  | Igår - 23:03  
 

.Foto Thord-Eric Nilsson

 
  Läs mer...  
 


 
  Matchens överraskning  
  av Lars Larsson Stockholm  | Igår - 22:24  
 

 
  Läs mer...  
     
 
Nyhetsarkiv
11 Jan 2025 - 21:27 ÖFK förlänger med Ziad Ghanoum och akademimålvakten Christoh
11 Jan 2025 - 09:44 Ja, visst ser ni rätt
10 Jan 2025 - 13:18 Allhallen i Krokom nu godkänd att tas i bruk
10 Jan 2025 - 12:52 Ytterligare två träningsmatcher inbokade
9 Jan 2025 - 18:43 'jag gick hem från träningen med styrkt framtidstro för ÖFK'
9 Jan 2025 - 10:05 Graham Potter klar för West Ham
8 Jan 2025 - 10:15 Om troligt nyförvärv
7 Jan 2025 - 21:41 Det bli en spännande säsong - På torsdag börjar träningen i
7 Jan 2025 - 10:52 Det står nu klart att Kiarash Livani får vara huvudtränare f
7 Jan 2025 - 09:55 Träningsstart i ÖP- Hallen
6 Jan 2025 - 22:50 Om Sebastian Karlsson Grach och Saman Ghoddos
4 Jan 2025 - 18:13 Tredje nyförvärvet klar- det blir backen Adrian Edqvist från
4 Jan 2025 - 12:43 Allhallen i Krokom ännu inte godkänd för användning
2 Jan 2025 - 22:38 Vi minns alla som hade löd i skorna - Brian Wake den mest må
31 Dec 2024 - 21:52 Vi minns: Årets känslofullaste mål
31 Dec 2024 - 17:33 Vi minns: Årets viktigaste mål
30 Dec 2024 - 22:49 Om Jakob Hedenuist och Ken Sema
30 Dec 2024 - 17:21 ÖFK:s lagbygge
28 Dec 2024 - 19:22 ÖFK Akademi summerar 2024 - historiska framgångar för fotbol
28 Dec 2024 - 19:07 Mykola Musolitin och Jakob Hedenuist lämnar ÖFK