meny  
 
 
- Start
- Nyheter/Information
 
- Spelprogram/Referat
- Spelartruppen
- Statistik
- Hemmaarena
- Återblick -24
- Återblick -23
- Återblick -22
- Återblick -21
- Återblick -20
- Återblick -19
- Återblick -18
- Återblick -17
- Återblick -16
- Återblick -15
- Återblick -14
- Återblick -13
- Återblick -12
- Återblick -11
- Återblick -10
- Återblick -09
- Återblick -08
- Återblick -07
- Återblick -06
- Intervjuer
- Länkar
- Forum
 
- Kontakta oss
 
tabell Aktuell tabell   skytteliga Skytteliga
 
- Allsvenskan  Tabell
 
 
 
     
   
     
 

DAGENS TRÄNING IMPONERADE
av Haldo Jonsson
Publicerad 21 Feb 2024 - 17:25 Uppdaterad 21 Feb 2024 - 19:21

Arkivbild

I dag, onsdagen den 21 februari upplevde jag vederkvickelsens dag, en guds gåva.

Först fick jag positiva rapporter från dagens ÖFK- träning.

Efter det blev det en riktigt lång promenad i det strålande, nästan jämförbart med ett skönt vårväder. Det var stark sol när jag gick och hemkommen var det nästan mörkt.

Jag hann även göra en avstickare till ÖFK:s huvudsponsor Berners. Vi pratade fotboll och jag tog en kopp. Vi gillar företag som satsar på ÖFK. De har Berners gjort länge. De ska gynnas!

Hemkommen blev det macka och en kopp kaffe och en halvtimmes lyssnande på Mezzo. Det kunde inte bli bättre.


I dag på träningen var det vindstilla, solen sken och var lätt värmande,temperaturen var c:a 0 grader. Det bidrog säkert till en viss del, att det var högsta fart vid dagens träning. så hög att vi har svårt att hitta motsvarigheten tidigare vid denna årstid.

Spelarnas uppträdande smittade av sig till alla fans som kollade på träningen. Allt var ystert som om våren hade kommit. Positiviteten fanns hos spelarna och tränarna och man kunde riktigt se en på dem att de har en hög målsättning i år som de vill nå upp till.

Vi noterade att Passningskvalitén är avsevärt högre än den var i fjol.

Alla spelarna bidrog till att det blev en riktigt högklassig träning. De nytillkomna spelarna flyter bra ihop på ett bra sätt med de gamla spelarna i truppen. Alla nya har hög kvalité och de gamla har utvecklats sedan i fjol.

För att nämna några ur högen - alla var bra - så såg Hopcutt ut att vara vältränad. Han är följsam med bollen och slog precisa inlägg. Hans rutin lyste igenom.

Om vi ska nämna någon flera kan vi inte gå förbi mittbacken Philip Bonde. Han kan bli något stort. Han agerar som en mittback ska göra och han är säker i sina ingripanden. Hans iver på träningarna har gjort att han varit lättare skadad en tid, men nu är han på gång igen.

Nye Michael Aduragbemi Oluwayemi kommer ÖFK att få nytta av. Han är central mittfältare. Han är kvick i benen och kan göra oväntade tekniska turer på plan. Frågan är, när han blir spelklar?

Henrik Norrby är bolltrygg, teknisk och stor och är stark i duellspelet. Han blir något att bygga på.

Kort sagt, det blir inte lätt för Powell att ta ut rätt elva. Alla verkar vara lika bra.

Keita var tillbaka till träning. Det var inte Stolt och Nader. De är sjuka.

Om någon undrar kan vi säg; träningarna ser mer än bra ut.

Till sist ska vi nämna, att det var en offensiv provspelare på plan. Han såg bra ut.

 
 
3 Kommentarer:
Gäst: Tvivlande skrev | 22 Feb 2024 - 10:35
Gå in på facebook eller Öfk hemsida, men oftast så tränar Öfk mellan 11.00 till 12.30.
1
Gäst: Andersson skrev | 22 Feb 2024 - 08:57
Vilka dagar/tider kan man gå och kika på träningarna på Jämtkraft?
0
Gäst: Bengt Jonsson skrev | 21 Feb 2024 - 22:58
Jag var på plats under gårdagens träning och måste säga att det var rejäl fart trots några grader kallare väderlek. Högt tempo och bra driv i spelet. Det var kul att se Kroon med i matchträning också. Övriga som jag tyckte höjde sig under gårdagen var Bonnah, Musolitin och Perry. \r\nVilket intressant lag vi har i år! \r\nJag säger forza ÖFK!
18
 
Sök på fotbollz.se
   
  Dags börja blicka mot undre strecket?  
  av Per Lagerbäck | Igår - 23:30  
 

Första knappa 40 minuterna var årets sämsta, mot ett inte alltför starkt Norrköping. En viss uppryckning i andra räckte inte långt. Nu får vi hoppas på att ledare och spelare inser allvaret.

 
  Läs mer...  
 


 
  ÖFK FÖRLORADE MOT IFK NORRKÖPING -FÖRSTA HEMMAFÖRLUSTEN FÖR I ÅR  
  av Lasse Granbacka | Igår - 23:13  
 

ÖFK - IFK Norrköping 0-2 (0-1)

 
  Läs matchreferat  
 


 
  Bildspel ÖFK - IFK Norrköping  
  av Thord-Eric Nilsson  | Igår - 23:03  
 

.Foto Thord-Eric Nilsson

 
  Läs mer...  
 


 
  Matchens överraskning  
  av Lars Larsson Stockholm  | Igår - 22:24  
 

 
  Läs mer...  
     
 
Nyhetsarkiv
Igår - 22:11 Ali Suljic lämnar ÖFK?
Igår - 15:32 Startelvan mot IFK Norrköping i eftermiddag
Igår - 11:09 Två formstarka lag möts i dag på Jämtkraft Arena
Igår - 09:45 Norrköpings tränare - en annorlunda matchbild mot ÖFK
Igår - 09:25 Följ ÖFK -IFK Norrköping via fotbollz,se
Igår - 09:23 En träning med viss dramatik - Rapport
20 Jun 2026 - 22:36 Hasse Thor både skribent på fotbollz.se och artist
18 Jun 2026 - 20:54 Jabir Abdihakim Ali åter till ÖFK?
17 Jun 2026 - 22:23 Snack om konstgräs och gräs
16 Jun 2026 - 21:16 Inte bara jag som noterat
15 Jun 2026 - 16:03 Hugo Azzi högsta poängen av ÖFK-spelarna mot Ljungskile
15 Jun 2026 - 15:14 Målvakten Melker Uppenberg Trissvinnare mot Ljungskile
14 Jun 2026 - 20:56 Sex spelare och ledare i Svenska Landslaget har startat sin
14 Jun 2026 - 17:42 Matchreferat ÖFK svåra att besegra - 1-1 mot Ljjungskile på bortaplan
14 Jun 2026 - 17:39 Matchens prestation
14 Jun 2026 - 17:08 Matchens överraskning
14 Jun 2026 - 16:58 Svårt med gräs
14 Jun 2026 - 13:33 Startelvan i eftermiddag mot Ljungskile
13 Jun 2026 - 12:04 Ljungskile SK är ett lag. med unga och tekniska spelare som
13 Jun 2026 - 11:53 Följ Ljungskile - ÖFK via fotbollz.se